  • 1. Data: 2004-11-07 10:38:16
    Temat: utrata zdrowia w wyniku pracy a renta
    Od: GT! <c...@m...sig>

    Witam,

    Moja mama (50 lat) pracuje w banku na stanowisku gdzie bardzo duzo pisze
    dlugopisem (czy olowkiem, niewazne). Pracuje tam od ponad 15 lat. Ostatnio
    narzekala na bole lokcia. Po wizycie u lekarza dowiedziala sie, ze ma tzw
    "Lokiec tenisisty" czyli nieodwracalne uszkodzenie lokcia (czy jakos tak).
    Uraz powoduje bol w lokciu przy podnoszeniu przedmiotow takich jak szklanka
    herbaty.
    Moje pytanie jest takie: Czy moze ubiegac sie o rente? Czy ma szanse na
    odszkodowanie z powodu utraty zdrowia w wyniku wykonywanej pracy?

    --
    pozdrawiam, GT!
    troojka at aster dot pl

  • 2. Data: 2004-11-07 20:27:42
    Temat: Re: utrata zdrowia w wyniku pracy a renta
    Od: "wektor" <w...@i...pl>

    Użytkownik "GT!" <c...@m...sig> napisał w wiadomości
> [...]
    szklanka
    > herbaty.
    > Moje pytanie jest takie: Czy moze ubiegac sie o rente?

    O rentę może się ubiegać, jeżeli lekarz orzecznik ZUS stwierdzi
    niezdolność do pracy.

    > Czy ma szanse na
    > odszkodowanie z powodu utraty zdrowia w wyniku wykonywanej pracy?

    Tylko wtedy, gdy stwierdzona choroba znajduje się w wykazie chorób
    zawodowych na zajmowanym stanowisku.

    Zobacz poz. 19 i 20 na wykazie, link:
    praca.gazeta.pl/praca/1,47388,2179018.html

    Jednak wątpliwe, aby opisana przez Ciebie dolegliwość mogła być uznana za
    chorobę zawodową u pracownika tzw. umysłowego, pracującego przy biurku.

    Pozdrawiam

    wa