    From: "Danusia" <j...@w...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: ustalenie stosunku pracy
    Date: Mon, 28 Nov 2011 08:52:43 +0100

    news:slrnjd3t8g.1qsq.januszek@gimli.mierzwiak.com...
    > Danusia napisa?(a):
    >
    > [...]
    >
    > Różnica, o której mowa wynika właśnie z tego, czego nie otrzyma US i
    > ZUS.

    Tak pod warunkiem że zarabiasz w ten sposób ponad 3800 zł miesiecznie (czyli
    średnią krajową) wtedy ZUS za prowadzenie działalnosci gospodarczej będzie
    mniejszy od ZUSu płatnego w sumie przez pracodawcę i Ciebie na umowe o
    prace.
    A tak wogóle to nie słyszałam o takim pracodawcy który na umowe o
    samozatrudnienie zobowiązał by sie do płacenia wszystkiego co musiałby
    zapłacić na umowe o prace włącznie z miesięcznym urlopem i miesięcznym
    chorobowym.
    Zresztą dyskusje na ten temat były już wielokrotnie prowadzone na różnych
    grupach i wniosek końcowy zawsze jest ten sam: wykonywanie pracy w warunkach
    prowadzenia działalnosci gospodarczej jest opłacalne tylko wtedy gdy prace
    taką wykonuje sie dla co najmniej kilku firm. Wykonywanie dla jednej firmy w
    porównaniu z umową o pracę jest zawsze niekorzystne w dłuższym okresie czasu
    dla samozatrudnienia.

    pozdr