  • 1. Data: 2009-01-12 12:49:54
    Temat: usługodawca a faktura vat
    Od: "mont" <e...@l...pl>

    Mam w domu kuchenkę, aby gwarancję przedłużyć na następny rok należy dokonać
    w terminie PŁATNEGO przeglądu. (autoryzowany serwis jeden w mieście). I to
    jest OK - takie warunki.
    Problem polega na tym, że przegląd trwał kilka minut facet zażyczył sobie
    kilkaset złotych. Powiedziałem, ze przesadza. Od słowa do słowa
    powiedziałem, że chcę, aby wystawił mi na tę kwotę fakturę vat (z podziałem
    na RMS)- nie zgodził się na jakąkolwiek fakturę. Powiedział, że taka jest
    kalkulacja. To powiedziałem, aby przedstawił kalkulację też się nie zgodził.
    Dlatego odmówiłem zapłaty. Niczego nie podpisywałem, tylko on na gwarancji
    wpisał, że odmówiono zapłaty.

    Za przegląd chcę zapłacić, ale nie na zasadzie "jelenia".

    Co teraz powinienem zrobić? Napisać do firmy i żądać faktury jako podstawy
    rozliczenia i ewentualnej płatności?

  • 2. Data: 2009-01-12 13:24:13
    Temat: Re: usługodawca a faktura vat
    Od: "Icek" <i...@d...pl>

    > Problem polega na tym, że przegląd trwał kilka minut facet zażyczył sobie
    > kilkaset złotych. Powiedziałem, ze przesadza. Od słowa do słowa

    rozumiem, ze zamowiles przeglad z przedluzeniem gwarancji i nie wiedziales
    za ile ?????

    Icek

  • 3. Data: 2009-01-12 21:35:10
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z poniedziałek 12 styczeń 2009 14:24
    (autor Icek
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <gkfg3d$ia6$1@node2.news.atman.pl>):

    > rozumiem, ze zamowiles przeglad z przedluzeniem gwarancji i nie wiedziales
    > za ile ?????

    Może ma dużo niepotrzebnej kasy. Co nie zmienia faktu, że skoro ma płacić,
    to należy się rachunek. Takie ma prawo.

    --
    Tristan

    Kupię konto typu DIRECTOR na YouTube w wersji sprzed googla.

  • 4. Data: 2009-01-13 19:32:03
    Od: "mont" <e...@l...pl>

    > Może ma dużo niepotrzebnej kasy.

    Możesz ten wątek rozwinąć?
    Będę wdzięczny.

    Co nie zmienia faktu, że skoro ma płacić,
    > to należy się rachunek. Takie ma prawo.

    No właśnie co z tym rachunkiem/fakturą wzywać do wystawienia, czy jak?

  • 5. Data: 2009-01-14 18:35:57
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z wtorek 13 styczeń 2009 20:32
    (autor mont
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <gkiq7q$kv7$1@inews.gazeta.pl>):

    > Możesz ten wątek rozwinąć?
    > Będę wdzięczny.

    No chodzi o to, że zamówiłeś usługę nie znając jej ceny. Więc mogli np.
    zażądać 10 tysięcy ojro. Oczywiście przesadnie wysokie ceny mógłbyś
    próbować sądzić, ale chodzi o sam fakt zamawiania w ciemno.

    > Co nie zmienia faktu, że skoro ma płacić,
    > No właśnie co z tym rachunkiem/fakturą wzywać do wystawienia, czy jak?

    Ano. Aczkolwiek czy masz dowody, że odmówili wydania faktury? Bo to może być
    problematyczne. Gość zanotował, że odmówiłeś zapłaty, to jedyny dowód. :(

  • 6. Data: 2009-01-14 19:48:43
    Od: "mont" <e...@l...pl>

    > Ano. Aczkolwiek czy masz dowody, że odmówili wydania faktury? Bo to może
    > być
    > problematyczne. Gość zanotował, że odmówiłeś zapłaty, to jedyny dowód. :(

    Ale:
    - gdybym dostał fakturę to pewnie miałby potwierdzenie,
    - to że facet zanotował na moim dokumencie "odmówiono zapłaty:" to jaki to
    dowód? Ja tam mogę zapisać, że zapłaciłem :)
    U siebie w pracy może zapisać cokolwiek i to też będzie dowód?

  • 7. Data: 2009-01-14 21:42:06
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z środa 14 styczeń 2009 20:48
    (autor mont
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <gklfiv$98r$1@inews.gazeta.pl>):

    > Ale:
    > - gdybym dostał fakturę to pewnie miałby potwierdzenie,

    Ano.

    > - to że facet zanotował na moim dokumencie "odmówiono zapłaty:" to jaki to
    > dowód? Ja tam mogę zapisać, że zapłaciłem :)

    No właśnie mówię, że prawie żaden. Choć przynajmniej taki, że gość u ciebie
    był i że nie próbujesz go całkiem wkręcić.