    From: "ARO" <papu dla harvesterow : abuse@wp.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: urzad celny a pojazd bez odprawy celnej
    Date: Sat, 6 May 2006 13:07:35 +0200

    Użytkownik "bolo" <bolo@_NOSPAM_.irc.pl> napisał :

    > a) wyjazd do niemiec i powtorne przekroczenie granicy

    ktorej granicy? Szwajcarskiej, czy Polskiej?

    b) wyjazd do szwajcarii po wszystkie niezbedne dokumenty

    To niestety nie wchodzi w gre. Do Szwajcarow mam 1500km - musial bym
    przejechac cala Polske, zeby dostac sie do granicy z PL-D. Niestety musze
    liczyc sie z kosztami.

    > c) znalezc kogos kto ma niepolskie obywatelstwo, stara umowe chowasz do
    > sejfu tworzysz nowa umowe kupna-sprzedazy pomiedzy dotychczasowym
    > wlascicielem a tym kims.
    > ten ktos wyjezdza do swiecka i wjezdza ponownie deklarujac ze wjezdza
    > pojazdem celem zbycia, chociaz w sumie nie musi wyjechac-wystarczy ze
    > pojdzie do lokalnego urzedu celnego i zglosi zamiar zbycia pojazdu.(i
    > oplaci nalezne clo=0zł+akcyze i chyba vat) nastepnie sprzedaje go tobie a
    > ty dokonujesz wlasciwej odprawy celnej

    Nie rozumiem za bardzo jak by to mialo dzialac? Co z pojazdem? Musial by ten
    pojazd wiezc ze soba z Polski do Niemiec i z powrotem?

    A co gdyby udalo sie pojechac do Niemiec z samym szwajcarskim dowodem rej do
    znajomego handlarza i poprosic go grzecznie, zeby wystawil fakture zakupu
    tego pojazdu? On bylby sprzedajacy, a ja kupujacy. Moto jest wyrejestrowane
    u Szwajcarow. Czy nadal potrzebowal bym dokumentow przewozowych ze
    Szwajcarii do Niemiec? Czy nasi celnicy czepiali by sie wtedy, ze kupione
    moto od Niemca ma Szwajcarski papier? Czy UC bylby w stanie sprawdzic jaka
    droga trafil ten pojazd do Niemiec? Jak by wygladala kwestia rejestracji
    tego pojazdu w Polsce? Tak samo jakbym sprowadzil go po prostu z Niemiec?

    Na razie jak sie orientowalem w urzedzie celnym, to w mojej obecnej sytuacji
    czepiac sie beda, ze motocykl pochodzi z przemytu. No kurde, tylko ciekaw
    jestem kto o zdrowych zmyslach przemycil by sobie moto i poszed by sie tym
    chwalic w UC? Po za tym chyba raczej ciezko jest przemycic ogromny krazownik
    w stylu Hondy Goldwing, to nie jest jakas pchełka, ktora da sie schowac do
    kieszeni, albo w czesciach przewiezc.

    czekam na odpowiedz
    pozdrawiam

    ps. jestem zalamany :(