    From: "bolo" <bolo@_NOSPAM_.irc.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: urzad celny a pojazd bez odprawy celnej
    Date: Fri, 5 May 2006 18:43:10 +0200

    Użytkownik "ARO" <papu dla harvesterow : abuse@wp.pl> napisał w wiadomości
    news:e3fqm0$sa7
    > Chce zarejestrowac motocykl sprowadzony z kraju nie nalezacego do UE.
    > Wybralem sie dzisiaj do urzedu celnego celem zorientowania sie "co jak i
    > gdzie" przed wlasciwym zalatwianiem oplat. Dowiedzialem sie tam niezbyt
    > przyjemnych rzeczy - czekaja mnie bardzo wysokie kary i calkiem mozliwe,
    > ze konfiskata sprowadzonego pojazdu. Chcialbym sie dowiedziec na grupie co
    > robic, gdzie pojsc, z kim i jak rozmawiac zeby sie nie wtopic w ogromne
    > koszty? Najpierw moze dokladniej wyjasnie o co chodzi....

    nie znam szczegulow, ale wydaje mi sie ze pan celnik chyba mial zly dzien,
    albo liczyl na lapowke
    1.na pewno szwajcaria ma umowe z unia wlasnie dotyczaca uproszczonych
    procedur celnych przy handlu (nie jestem pewien czy tylko samochodow czy
    ogolnie wszystkiego)
    2. jesli jednak sie myle, to masz 2 wyjscia a wlasciwie 3
    a) wyjazd do niemiec i powtorne przekroczenie granicy
    b) wyjazd do szwajcarii po wszystkie niezbedne dokumenty
    c) znalezc kogos kto ma niepolskie obywatelstwo, stara umowe chowasz do
    sejfu tworzysz nowa umowe kupna-sprzedazy pomiedzy dotychczasowym
    wlascicielem a tym kims.
    ten ktos wyjezdza do swiecka i wjezdza ponownie deklarujac ze wjezdza
    pojazdem celem zbycia, chociaz w sumie nie musi wyjechac-wystarczy ze
    pojdzie do lokalnego urzedu celnego i zglosi zamiar zbycia pojazdu.(i oplaci
    nalezne clo=0zł+akcyze i chyba vat) nastepnie sprzedaje go tobie a ty
    dokonujesz wlasciwej odprawy celnej

    --
    pozdrawiam
    bolo