    From: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: urlop wychowawczy i lojalka
    Date: Tue, 23 Aug 2011 11:06:53 +0000 (UTC)

    Dnia Tue, 23 Aug 2011 13:01:32 +0200, Artur Frydel napisał(a):

    > Żona jest na urlopie wychowawczym. W pracy podpisana jest lojalka, i z
    > tego powodu połowica otrzymywała - pracując - pewną comiesięczną sumę.
    >
    > Teraz jest urlop, kasy nie ma, ale lojalka przecież dalej żonę
    > obejmuje. Moje pytanie jest takie; czy firma zatrudniająca pracownika
    > będącego na urlopie wychowawczym może zaprzestać wypłacania pieniędzy
    > otrzymywanych z tytułu podpisania lojalki?

    Żadne przepisy nie przewidują wypłacania pieniędzy za lojalkę
    obowiązującą w trakcie trwania zatrudnienia. Jeśli firma coś wypłacała,
    to z "dobrej woli", na podstawie jakiegoś regulaminu pracy lub na
    podstawie umowy podpisanej z pracownikiem. Żeby odpowiedzieć na twoje
    pytanie trzeba znać ten regulamin lub tę umowę. My jej nie znamy, twoja
    żona znać powinna.

    Podobnie nie wiemy czy ta umowa obowiązuje na urlopie wychowawczym.