    From: "Monika i Gregory" <m...@w...pl.x>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: urlop po roku pracy a wypowiedzenie
    Date: Wed, 19 Jun 2002 22:13:56 +0200

    news:718b.00000994.3d10a177@newsgate.onet.pl...
    > Stalo sie. Chce odejsc i oczywiscie pracodawca robi mi problemy z urlopem.
    > Sytuacja wyglada nastepujaco. Jest to moja pierwsza praca i przepracowalem
    > danej firmie 18 miesiecy. Slyszalem, ze po roku pracy nalezy mi sie 18 dni
    > urlopu. Wykorzystalem wiec 12, i przed odejsciem wraz z 1 lipca za
    > porozumieniem stron chcialem wykorzystac jeszcze pozostalych 6 + 9, ktore
    > wydawalo mi sie, ze propocjonalnie mi sie naleza.
    >
    > Teraz pojawily sie problemy. Ksiegowaly wpiera mi, ze po pierwszym roku
    pracy
> [...]

    Witam.
    Sprawa z urlopem wygląda następująco:
    Jest to Twoja pierwsza praca, po roku czau nalezy Ci się 18 dni roboczych
    (bez sobót i niedziel oraz Świąt). Napisałeś, że wykorzystałeś 12 dni więc
    nalezy Ci ie jeszcze ze starego urlopu 6 dni roboczych, natomiast w
    następnym roku kalendarzowym przepracowałeś jeszcze 6 miesięcy więc należy
    Ci się jeszcze 9 dni roboczych urlopu. Jeśli pracodawca nie chce abyś
    wykorzystał urlop przed zakończeniem wypowiedzenia, musi Ci wypłacić
    ekwiwalent za urlop.
    Po drugie nie napisałeś mi jaką szkołę ukończyłeś, bo to też ma wpływ na
    wysokość urlopu.
    Pozdrawiam Monika