eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawourlop na zadanie - czy mozna wykorzystac ciurkiem wszystkie dni na rok? › Re: urlop na zadanie - czy mozna wykorzystac ciurkiem wszystkie dni na rok?
  • Data: 2007-08-25 08:38:34
    Temat: Re: urlop na zadanie - czy mozna wykorzystac ciurkiem wszystkie dni na rok?
    Od: Piotr Kubiak <p...@m...liamg> szukaj wiadomości tego autora

    Jotte wrote:
    > W wiadomości news:fam7ul$log$1@inews.gazeta.pl Piotr Kubiak

    > Czytajże uważnie. Napisałem - tak, jest to możliwe.

    > On się nie musi zgodzić. On ma być tylko _poinformowany_ w odpowiedni
    > sposób.
    > Orzecznictwo wskazuje (choć z KP to nie wynika, a wręcz przeciwnie), że
    > musi
    > to być najpóźniej do momentu, w którym pracownik powinien rozpocząć pracę.
    > Sposób powiadomienia wybrałbym taki, żeby nie było w razie sporu problemu z
    > materiałem dowodowym.

    > Jak nie umiesz się przed tym zabezpieczyć, to tak.

    Wyobraźmy sobie sytuację: pracownik ma przyjść do pracy o godzinie 8.00.
    Sytuacja jest taka, że 'nieprzewidziana okoliczność' (np. awaria)
    wystąpiła o godzinie 7.30 i tylko Malinowski może sobie z nią poradzić.
    O 7.59 dzwoni on do pracodawcy:

    - Dzień dobry, tu Malinowski, biorę dziś urlop na żądanie.
    - Witam, tu Nowak, przyjąłem do wiadomości i jednocześnie odwołuję Pana
    z tego urlopu.

    Czy Malinowski musi przyjść do pracy? Czy kluczem jest to, że
    nieprzewidziane okoliczności muszą wystąpić między udzieleniem urlopu, a
    odwołaniem, czyli pomiędzy 'przyjąłem do wiadomości' a 'odwołuję'?

    PS. Pomiń proszę kwestie dowodowe.
    --
    Pozdrawiam,
    Piotr Kubiak