  • 1. Data: 2002-07-23 14:50:43
    Temat: urlop a zwolnienie z pracy
    Od: <w...@p...onet.pl>

    Załóżmy, że:
    Pracuję ponad 10 lat, więc mam 26 dni urlopu rocznie. Jest teraz lipic więc
    należy mi się 26/12*7=~~16 dni urlopu, ale na planowanym grafiku urlopów jest
    napisane, że mam tych dni 26 (rozumiem, że zaliczkowo do końca roku).
    Co będzie, gdy wykorzystam całe 26 dni urlopu w lipcu i sierpniu, a potem
    powiedzmy we wrześniu zostanę zwolniony z pracy ?? (umowę wypowie pracodawca z
    powodu redukcji etatów)

    1. Czy urlop należny liczy się do momentu wręczenia wypowiedzenie, czy też do
    końca okresy pracy (czyli 3 mięsiące dłużej w opisywanym przypadku)

    2. Z czym wiąże się wykorzystanie większej liczby dni urlopu niż się należy
    (zwolnienie przed końcem roku)

  • 2. Data: 2002-07-24 01:18:24
    Temat: Re: urlop a zwolnienie z pracy
    Od: Stanisław Pikul <k...@w...pl>

    Użytkownik <w...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    czy też do
    > końca okresy pracy (czyli 3 mięsiące dłużej w opisywanym przypadku)

    Od 1 stycznia możesz wykorzystywać cały należny urlop (26 dni). Jak
    wykorzystasz i Ciebie zwolnią nie będziesz miał urlopu u nowego
    pracodawcy (jest na to specjalna rubryka w świadectwie pracy). Nie ma
    znaczenia ilość miesięcy przepracowanych w danym roku, urlopu nie
    otrzymuje się za przepracowane miesiące, lecz za dany rok
    kalendarzowy.
    Rozliczenie miesięczne jest konieczne wtedy, kiedy jesteś zwalniany a
    urlop masz niewykorzystany, jak go wykorzystałeś - Twoja strata lub
    zysk.

    > 2. Z czym wiąże się wykorzystanie większej liczby dni urlopu niż się
    należy
    > (zwolnienie przed końcem roku)

    Brakiem urlopu u nowego Pracodawcy do końca roku kalendarzowego.

    Kotewka
    k...@w...pl

  • 3. Data: 2002-08-07 20:08:43
    Od: "L.Cyfer" <l...@N...onet.pl>

    > Brakiem urlopu u nowego Pracodawcy do końca roku kalendarzowego.

    Nio, chyba niekoniecznie... u nowego pracodawcy urlop w wymiarze połowie
    należnego i tak przysługuje po 6 miesiącach, więc jeśli człowiek zostanie
    zatrudniony u nowego w okresie VI-XII tego samego roku - to o urlopie
    formalnie może tylko poczytac na grafiku u innych... :)

    Pozdrawiam!

    L.C.

  • 4. Data: 2002-08-08 18:23:05
    Od: Stanisław Pikul <k...@w...pl>

    Użytkownik "L.Cyfer" <l...@N...onet.pl> napisał w
    wiadomości news:airumh$lam$3@news.onet.pl...

> [...]
    urlopie
    > formalnie może tylko poczytac na grafiku u innych... :)

    A jeżeli w styczniu wykorzystał 26 dni, zwolnił sie w lutym to do
    końca roku nabędzie prawo do urlopu ale nie będzie go mógł wykorzystać
    gdyż (za KP):

    Art. 1551. § 1. W roku kalendarzowym, w którym ustaje stosunek pracy z
    pracownikiem uprawnionym do urlopu, pracownikowi przysługuje urlop:
    1) u dotychczasowego pracodawcy - w wymiarze proporcjonalnym do okresu
    przepracowanego u tego pracodawcy w roku ustania stosunku pracy, chyba
    że przed ustaniem tego stosunku pracownik wykorzystał urlop w
    przysługującym mu lub wyższym wymiarze,

    2) u kolejnego pracodawcy - w wymiarze:

    a) proporcjonalnym do okresu pozostałego do końca danego roku
    kalendarzowego - w razie zatrudnienia pracownika na czas nie
    określony,

    b) proporcjonalnym do okresu zatrudnienia - w razie zatrudnienia
    pracownika na czas określony lub na czas wykonania określonej pracy,
    który kończy się przed upływem danego roku kalendarzowego,

    z zastrzeżeniem przepisów § 2 i 3.

    § 2. Pracownikowi, który przed ustaniem stosunku pracy w ciągu roku
    kalendarzowego wykorzystał urlop w wymiarze wyższym niż wynikający z §
    1 pkt 1, przysługuje u kolejnego pracodawcy urlop w odpowiednio
    niższym wymiarze; łączny wymiar urlopu w roku kalendarzowym nie może
    być jednak niższy niż wynikający z okresu przepracowanego w tym roku u
    wszystkich pracodawców.

    Kotewka
    k...@w...pl

  • 5. Data: 2002-08-11 16:54:26
    Od: "Piotr" <p...@p...onet.pl>

> [...]
    urlopie
    >formalnie może tylko poczytac na grafiku u innych... :)

    skad ty wziales te 6 miesiecy?

    i druga sprawa, czy mowisz, ze przez te 6 mc nie przysluguje
    urlop, czy przysluguje, ale nie mozesz go wykorzystac (zbiera
    sie)?