eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoupublicznianie notatek z wykładów, a ochr. własności intelekt. - czy są jakieś regulacje? › Re: upublicznianie notatek z wykładów, a ochr. własności intelekt. - czy są jakieś regulacje?
  • Newsgroups: pl.soc.prawo
    From: januszek <j...@p...irc.pl>
    Subject: Re: upublicznianie notatek z wykładów, a ochr. własności intelekt. - czy
    są jakieś regulacje?
    Date: 26 Nov 2011 11:51:36 +0200

    mvoicem napisa?(a):

    > Jako że nie natknąłem się nigdy na regulacje w tym zakresie, będę
    > roztrząsał i być może wszczynał flejma.
    >
    > Mianowicie, sądzę że student dostaje licencję na utrwalenie tego co
    > profesor mówi w swoim kajecie. I ten kajet, razem z zapiskami, może
    > sprzedać, jako egzemplarz dzieła, nie naruszając praw profesora/uczelni.
    >
    > Jakby jednak miał kopiować, to już IMHO by naruszał.

    Wiedza jako taka nie podlega ochronie. Dopiero praktyczne jej
    zastosowanie (jako wynalazek, wzór przemysłowy lub użytkowy) może być
    (po spełnieniu wymagań zajmującego się tym urzędu). Jeśli wykład
    profesora potraktujemy jako Utwór (bo będzie to przejaw działalności
    twórczej o indywidualnym charakterze) to notatki studenta (jeśli nie
    są stenograficznym zapisem wykładu) będą nowym Utworem inspirowanym
    Utworem profesora (który też jest inspirowany Utworami nauczycieli tego
    profesora z czasów kiedy sam był studentem) ;)

    j.

    --
    http://www.predkosczabija.pl/
    "Prędkość zabija. Włącz myślenie!"