  • Data: 2009-02-12 22:56:02
    Temat: Re: uprawnienia do tajne a ochrona danych osobowych
    Od: Krzysztof 'kw1618' z Warszawy <a...@m...www.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Thu, 12 Feb 2009 18:28:42 +0100, olk napisał(a):

    > Niestety trzeba przyznać, że ochrona danych osobowych w Polsce działa dość
    > dobrze. Praktycznie nic nie udało mi się odszukać, prawie żadnych danych a na
    > chodziłem się co nie miara.

    Procedura jest następująca:
    1. składasz wniosek do Centralnego Biura Adresowego o udostepnienie danych
    osobowych, płacisz opłatę skarbową
    2. Biuro wysyła zapytanie do tej osoby coś w stylu:
    "Do naszego biura zgłosił się Pan Xxxxx Yyyyy z zapytaniem o miejsce
    zameldowania Pana Zzzzzz Tttttttt, czy zgadza się Pan na podanie adresu ?
    W odpowiedzi prosimy powoływać się na znak sprawy: ZXCVB/123/456/789"
    3. Dostajesz jedną z odpowiedzi:
    - Pan Zzzzzz Tttttttt nie wyraził zgody na podanie
    - Pan Zzzzzz Tttttttt zamieszkuje w .... ul. .......
    - Pan Zzzzzz Tttttttt nie odpowiedział w terminie
    Cała ta impreza trwa najkrócej miesiąc, najdłużej 3 miesiące + czas na to,
    że osobie poszukiwanej będzie się chciało odpowiedzieć.

    Można też zatrudnić detektywa, zazwyczaj detektyw jeśli to były mundurowy
    zdobędzie ten adres zameldowania nieoficjalnie, korzystając z dawnych
    kontaktów.

    Można samemu bawić się w detektywa szukając śladów w necie zaczynając od
    popularnej wyszukiwarki, ale nie pomijać też tych wyszukiwarek mniej
    popularnych, wertować książki telefoniczne, rejestry działalności
    gospodarczej... każdy ślad sprawdzać, telefonować, pytać aż się dojdzie...
    lub raczej nie dojdzie,jeśli to cicha szara osoba.

    Zdradź jakie kroki poczyniłeś ?

    Krzysztof 'kw1618' Warszawa - Ursynow
    Miłośnik kolejowej jazdy i przemijających Krajobrazów.