  • 1. Data: 2008-03-11 17:43:18
    Temat: upowaznienie w firmie 1-osobowej
    Od: Lukasz Bojczuk <l.bojczuk@BEZ_SPAMUincedo.com.pl>

    Witam!
    Czy w firmie 1-osobowej moge upowaznic osobe niezatrudniona (syna) do
    zalatwiania wszelkich spraw (zus/us/wystawianie faktur/reprezentowanie
    firmy) przyjmujac ze syn nie pracuje i nie zarabia w tej firmie (w razie
    potrzeby ma miec mozliwosc zalatwienia spraw za ojca)
    moze trzeba go zatrudnic na umowe-zlecenie?
    pozdrawiam

  • 2. Data: 2008-03-11 18:21:29
    Temat: Re: upowaznienie w firmie 1-osobowej
    Od: " 666" <u...@w...eu>

    Możesz.
    JaC

    -----

    > Czy w firmie 1-osobowej moge upowaznic osobe niezatrudniona do zalatwiania
    wszelkich spraw przyjmujac ze syn nie
    pracuje i nie zarabia w tej firmie

  • 3. Data: 2008-03-11 18:23:09
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Lukasz Bojczuk pisze:
> [...]
    > firmy) przyjmujac ze syn nie pracuje i nie zarabia w tej firmie (w razie
    > potrzeby ma miec mozliwosc zalatwienia spraw za ojca)

    Wtedy US i inne urzędy mogą zacząć podejrzewać, że jest zatrudniony "na
    czarno".

    > moze trzeba go zatrudnic na umowe-zlecenie?

    Albo zatrudnienie, albo zlecenie.

    Zleceniobiorca nie za bardzo może reprezentować firmę - może tylko
    wykonywać zlecenie.

    Sugerowałbym raczej zatrudnienie za minimalną stawkę na jakąś 1/8 etatu
    i voila.

  • 4. Data: 2008-03-11 18:42:02
    Od: Lukasz Bojczuk <l.bojczuk@BEZ_SPAMUincedo.com.pl>

    666 pisze:
    > Możesz.
    > JaC
    wszelkich spraw przyjmujac ze syn nie
    > pracuje i nie zarabia w tej firmie

    robil to moze ktos praktycznie? napisac i podbic ogolne upowaznienie czy
    zlozyc w zus/us osobne upowaznienia (trzeba napisac do czego
    upowazniam czy moze byc ogolnie upowazniony do reprezentowania mnie?)

    --
    pozdrawiam
    Lukasz

  • 5. Data: 2008-03-11 18:42:36
    Od: Lukasz Bojczuk <l.bojczuk@BEZ_SPAMUincedo.com.pl>

  • 6. Data: 2008-03-11 18:57:50
    Od: <s...@a...pl>

> [...]
    > wykonywać zlecenie.
    > Sugerowałbym raczej zatrudnienie za minimalną stawkę na jakąś 1/8 etatu i

    Tylko trzeba sprawdzić, czy nie bedzie spełniał warunków osoby
    współpracującej. Bo jeśli tak, to wiele zmienia (brak kosztów, większy ZUS).

  • 7. Data: 2008-03-12 03:09:33
    Od: " 666" <u...@w...eu>

    Jesli chcesz serio, to idź do notariusza.
    BTW poczta polska i tak ma takie upowaznienie tam, gdzie my wiemy że ona ma...
    JaC

    -----

  • 8. Data: 2008-03-12 08:10:21
    Od: "Piotr [trzykoty]" <t...@o...pl>

    Użytkownik <s...@a...pl> napisał
    > Tylko trzeba sprawdzić, czy nie bedzie spełniał warunków osoby
    > współpracującej.

    Kto to jest osoba współpracująca? Z czego to wynika?

  • 9. Data: 2008-03-12 08:12:51
    Od: <s...@a...pl>

    > Kto to jest osoba współpracująca? Z czego to wynika?

    U mnie google.pl działa. U Ciebie też powinno :) Wpisz te słowa, odpowiedź
    od razu się pojawi.