  • 1. Data: 2008-03-11 14:08:00
    Temat: [Poczta Polska] Doręczanie przesyłek rejestrowanych
    Od: gollum <n...@u...pl>

    Jak to jest z przesyłkami rejestrowanymi (polecony, paczka, przekaz) -
    czy listonosz ma prawo doręczyć takową przesyłkę innej osobie niż
    adresat (innej osobie pełnoletniej, zamieszkującej pod tym samym adresem
    co ja) ?

  • 2. Data: 2008-03-11 14:13:47
    Od: Kamil 'czemu' Bista <t...@c...org>

    gollum pisze:
> [...]
    > czy listonosz ma prawo doręczyć takową przesyłkę innej osobie niż
    > adresat (innej osobie pełnoletniej, zamieszkującej pod tym samym adresem

    Z tego co się orientuje to jeśli nie wykupisz usługi do rąk własnych to tak.
    Jak chcesz się zabezpieczyć przed odbieraniem paczek przez kogoś innego
    to najprościej zgłosić na swojej poczcie/poczcie głównej (Twoja może
    tylko listy roznosić, a główna np. paczki), aby tylko awizowano, zamiast
    przynoszono. Sam tak mam w jednym mieszkaniu.

    --
    k.

  • 3. Data: 2008-03-11 14:22:01
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Kamil 'czemu' Bista pisze:

> [...]
    > tylko listy roznosić, a główna np. paczki), aby tylko awizowano, zamiast
    > przynoszono. Sam tak mam w jednym mieszkaniu.

    A awizowaną przesyłkę - z wyjątkiem tych z sądu, i innych organów,
    które to przesyłki określa stosowne rozporządzenie - może odebrać inna
    osoba zameldowana razem z adresatem.

    Poza tym nie widzę podstaw do żądania awizowania przesyłki. Poczta ma
    obowiązek dostarczyć, awizo jest możliwe tylko w przypadku nieobecności
    nikogo w mieszkaniu - w przeciwnym przypadku to tylko dobra wola listonosza.

    --
    Pozdrawiam!
    Liwiusz

  • 4. Data: 2008-03-11 14:27:03
    Od: gollum <n...@u...pl>

    > A awizowaną przesyłkę - z wyjątkiem tych z sądu, i innych organów,
    > które to przesyłki określa stosowne rozporządzenie - może odebrać inna
    > osoba zameldowana razem z adresatem.

    A jeśli na posesji są numery mieszkań (np. 1, 2 i 3?)

> [...]
    > obowiązek dostarczyć, awizo jest możliwe tylko w przypadku nieobecności
    > nikogo w mieszkaniu - w przeciwnym przypadku to tylko dobra wola

    Poczta ma obowiązek dostarczyć przesyłkę do adresata, a nie pod wskazany
    adres...

  • 5. Data: 2008-03-11 14:28:00
    Od: gollum <n...@u...pl>

> [...]
    > tylko listy roznosić, a główna np. paczki), aby tylko awizowano, zamiast
    > przynoszono. Sam tak mam w jednym mieszkaniu.

    Wiem o takiej usłudze. Co sie dzieje w przypadku, jeśli listonosz -
    pomimo żądania doręczenia przesyłki do rąk własnych - doręczy przesyłkę
    innej osobie?

  • 6. Data: 2008-03-11 14:34:58
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    gollum pisze:

    > A jeśli na posesji są numery mieszkań (np. 1, 2 i 3?)

    To dostarcza się do danego mieszkania - w czym problem?

    > Poczta ma obowiązek dostarczyć przesyłkę do adresata, a nie pod wskazany
    > adres...

    Mylisz się:
    art. 26 ustawy prawo pocztowe

    (Przesyłka może być wydana):
    osobie pełnoletniej zamieszkałej razem z adresatem, jeżeli adresat nie
    złożył w placówce operatora zastrzeżenia [...]

  • 7. Data: 2008-03-11 14:37:05
    Od: Kamil 'czemu' Bista <t...@c...org>

    Liwiusz pisze:
    > A awizowaną przesyłkę - z wyjątkiem tych z sądu, i innych organów,
    > które to przesyłki określa stosowne rozporządzenie - może odebrać inna
    > osoba zameldowana razem z adresatem.

    No popatrz, co za ironia, tylko ja tam jestem z dowodu zameldowany ;)

> [...]
    > obowiązek dostarczyć, awizo jest możliwe tylko w przypadku nieobecności
    > nikogo w mieszkaniu - w przeciwnym przypadku to tylko dobra wola

    Nie tyle dobra wola co ułatwienie dla niego. Kilkanaście kilogramów
    miesięcznie mniej, bo dużo do mnie przychodzi, a w domu nie bywam często.

    Wcześniej było tak, że mnie nie było w domu, w międzyczasie przyszło
    dajmy na to 20 paczek i musiałem ich szukać po szafach w mieszkaniu...

    --
    k.

  • 8. Data: 2008-03-11 14:39:07
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    gollum pisze:

    > Wiem o takiej usłudze. Co sie dzieje w przypadku, jeśli listonosz -
    > pomimo żądania doręczenia przesyłki do rąk własnych - doręczy przesyłkę
    > innej osobie?

    Myślę, że najlepiej reklamować wtedy przesyłkę jako niedoręczoną.

  • 9. Data: 2008-03-11 14:49:32
    Od: gollum <n...@u...pl>

    > To dostarcza się do danego mieszkania - w czym problem?

    Dążę do tego, co zrobić, jeśli ja jestem zameldowany pod nr mieszkania
    2, a listonosz wyda przesyłkę osobie zameldowanej pod nr 1 lub 3. Chodzi
    tutaj o "działkę", na której są 3 domki jednorodzinne i każdy ma
    oddzielny numer mieszkania, ale ten sam nr posesji.

> [...]
    > osobie pełnoletniej zamieszkałej razem z adresatem, jeżeli adresat nie
    > złożył w placówce operatora zastrzeżenia [...]

    OK, dziekuję tego szukałem.

    Ponowię pytanie: co w przypadku, jeśli poczta - pomimo zastrzeżenia -
    wyda przesyłkę innej osobie?

  • 10. Data: 2008-03-11 14:56:00
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    gollum pisze:

> [...]
    > tutaj o "działkę", na której są 3 domki jednorodzinne i każdy ma
    > oddzielny numer mieszkania, ale ten sam nr posesji.

    Teoretycznie jest to niezgodne z przepisami. W praktyce listonosz
    chce Ci (i sobie) zrobić dobrze, aby jak najszybciej dostarczyć list.
    Próbowałeś z nim porozmawiać? Albo z sąsiadami, aby nie odbierali Twoich
    listów?

    > OK, dziekuję tego szukałem.
    >
    > Ponowię pytanie: co w przypadku, jeśli poczta - pomimo zastrzeżenia -
    > wyda przesyłkę innej osobie?

    Jeśli przesyłka nie została doręczona zgodnie z przepisami (czyli np.
    zaginęła, albo została doręczona pod inny adres), to polecałbym zgłosić
    reklamację i zażądać ustawowego odszkodowania.