    From: witek <w...@g...pl.spam.invalid>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: umowa kredytu
    Date: Wed, 18 May 2005 13:55:05 -0500

    DonWito wrote:

    > Dokonali tego pracownicy agencji mającej siedzibę w Oleśnicy, sytuacja
    > ma miejsce w Warszawie.

    pracownicy kogo? z żagla, czy z jakieś firmy sprzedającej kuchenki?

    sądzę, że z firmy sprzdedającej kuchenki, które żagiel im kredytuje.

    > I teraz moje pytanie: w jaki sposób można to odkręcić? Na umowie kredytu
    > jest informacja, że kredytobiorca ma prawo wypowiedzieć umowę w ciągu 10
    > dni, ale pod warunkiem wpłaty z powrotem całej kwoty na konto Żagla. OK,
    > to ma sens pod warunkiem, że ja babcia dostałaby 1700 do ręki. Ale nie
    > dostała!

    Wyślij im odstąpienie od umowy.
    Pieniądze wyłożył żagiel i wpłacił na konto firmy.
    Odstępując od umowy firma ma obowiązek dać ci kasę do ręki, bo to w
    sumie żagiel ci skredytował kuchenkę, a firma dostała całą kasę od razu.
    (algo firma bezpośrednio żaglowi, różnie bywa)

    Kuchenkę mają sobie zabrać i jeśli masz papierek, że zabrali starą
    (masz?) oddać starą kuchenkę?

    Jeżeli to nie było szefostwo firmy to złóż skargę na tych dwóch gości do
    firmy.
    Jak mają mądrych szefów to powinni wylecić.
    Jeszcze bym ci wyborczą proponował, Telefon redaktora do firmy z prośbą
    o ustosunkowanie się znacznie przyspiesza cały proces.

    > Czy jest taka możliwość, żeby zabezpieczyć tę kuchenkę i wezwać tę
    > agencję kredytową do zwrotu starej kuchni, zabrania nowej i anulowania
    > umowy?

    Jeszcze raz przemyśl kto był w domu, bo sądzę, że agencja kredytowa ma z
    tym niewiele wspólnego, po za udzieleniem kredytu.

    > Rozumiem, że mogą być komplikacje - mogą nie chciec się po nią
    > zgłosić, mogą nie chcieć oddać tamtej, ale w najgorszym wypadku będę
    > miał taką sytuację, że w pokoju kwitnie sobie kuchenka, umowa jest
    > anulowana, agencja się rzuca ale może mi *** zrobić, a ja muszę kupić
    > babci nową kuchnię za te 500-600 PLN. A nie za 1700 jakieś czeskie g***
    > któremu nawet drzwiczki od piekarnika się nie domykają :>

    umową możesz wypowiedzieć i zrób to szybko, wzór odstąpienia od umowy
    musi być dołączony.
    Jak nie to jest to złamanie prawa. Wypełnij i odeślij.

    Całkiem możliwe, że firma będzie się opierać jak może, ale w
    ostateczności wyjdzie na twoje.