  • 1. Data: 2003-11-21 12:30:39
    Temat: umowa agencyjna i odpowiedzialność
    Od: Samotnik <s...@s...eu.org>

    Jaką odpowiedzialność ponosi agent w przypadku upadłości dającego zlecenie?
    Firma robi bum, zostają niewykonane, choć opłacone usługi i kto teraz
    zwraca forsę - agent, czy upadły kontrahent?
    --
    Samotnik

  • 2. Data: 2003-11-21 14:12:26
    Temat: Re: umowa agencyjna i odpowiedzialność
    Od: mad <g...@g...pl>

    On Fri, 21 Nov 2003 12:30:39 +0000 (UTC), Samotnik
    <s...@s...eu.org> wrote:

    >Jaką odpowiedzialność ponosi agent w przypadku upadłości dającego zlecenie?
    >Firma robi bum, zostają niewykonane, choć opłacone usługi i kto teraz
    >zwraca forsę - agent, czy upadły kontrahent?
    Upadly kontrahent.
    Pozdrowienia mad

  • 3. Data: 2003-11-21 14:18:44
    Temat: Re: umowa agencyjna i odpowiedzialnoœć
    Od: Samotnik <s...@s...eu.org>

    In article <7...@4...com>, mad wrote:
    > Upadly kontrahent.

    Dzięki, a znasz jakieś namiary na akty prawne? Cokolwiek... Chciałbym
    zostać agentem firmy oferującej b. kosztowne usługi z wymogiem uiszczenia
    całości płatności na miesiąc przed usługą (tego nie da się zmienić, to
    pewnego typu standard w tej branży) i jak sobie pomyślę, że gdyby ona się
    przewróciła, a ja zostałbym zmuszony do zwrotu tej kasy, którą wpłacili
    klienci, to do końca życia w jednych spodniach będę biegał...
    --
    Samotnik

  • 4. Data: 2003-11-21 14:59:44
    Temat: Re: umowa agencyjna i odpowiedzialno?ć
    Od: mad <g...@g...pl>

    On Fri, 21 Nov 2003 14:18:44 +0000 (UTC), Samotnik
    <s...@s...eu.org> wrote:

> [...]
    >przewróciła, a ja zostałbym zmuszony do zwrotu tej kasy, którą wpłacili
    >klienci, to do końca życia w jednych spodniach będę biegał...
    No jesli chodzi o obecny stan prawny to kodeks cywilny ale polecam
    goraco publikacje Pani doktor Ewy Rott-Pietrzyk "Umowa agencyjna po
    nowelizacji"

  • 5. Data: 2003-11-21 15:15:49
    Od: Samotnik <s...@s...eu.org>

    In article <u...@4...com>, mad wrote:

    > No jesli chodzi o obecny stan prawny to kodeks cywilny ale polecam
    > goraco publikacje Pani doktor Ewy Rott-Pietrzyk "Umowa agencyjna po
    > nowelizacji"

    Książkę kupię niezwłocznie, natomiast jakiś konkretniejszy namiar na KC
    mogę prosić? Znam art. 758-764 dotyczące umowy agencyjnej, ale tam nie
    wynika (chyba) jasno, kto odpowiada wobec klienta za niezrealizowanie umowy
    wynikłe z winy dającego zlecenie (np. upadłości). Pewnie muszę poczytać coś
    jeszcze, tylko co?
    --
    Samotnik

  • 6. Data: 2003-11-21 15:39:57
    Od: mad <g...@g...pl>

    On Fri, 21 Nov 2003 15:15:49 +0000 (UTC), Samotnik
    <s...@s...eu.org> wrote:

> [...]
    >wynikłe z winy dającego zlecenie (np. upadłości). Pewnie muszę poczytać coś
    alez wynika moim zdaniem jasno za odpowiedzialnosci nie ponosi agent
    poniewaz umowa jest zawierana miedzy klientem a dajacym zlecenie.
    Agent moze albo posredniczyc czyli dokonywac czynnosci faktycznych
    albo zawrzec umowe ale w imieniu dajacego zlecenie( tu potrzebne jest
    umocowanie)
    Pozdrowienia mad

  • 7. Data: 2003-11-21 15:51:49
    Od: Samotnik <s...@s...eu.org>

    In article <t...@4...com>, mad wrote:
> [...]
    > Agent moze albo posredniczyc czyli dokonywac czynnosci faktycznych
    > albo zawrzec umowe ale w imieniu dajacego zlecenie( tu potrzebne jest

    Okej. ;) Widzisz, jako laik mógłbym to czytać 100 razy i dalej bym nie
    rozumiał.
    --
    Samotnik
    www.zagle.org.pl