  • Data: 2004-05-18 22:43:49
    Temat: Re: ukaranie pokrzywdzonego grzywna w sadzie
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com> szukaj wiadomości tego autora

    Mieczyslaw wrote:

    > A od kiedy to swiadkowie maja obowiazek powiadamiania sadu o wyjazdach.

    W ramach pobytu krajowego można się czepnąć na podstawie Art.10 ustawy o
    ewidencji ludności i dowodach osobistych:

    1. Osoba, która przebywa w określonej miejscowości pod tym samym
    adresem dłużej niż trzy doby, jest obowiązana zameldować się na
    pobyt stały lub czasowy najpózniej przed upływem czwartej doby,
    licząc od dnia przybycia.

    2. Osoba, która przybywa do zakładu hotelarskiego albo do zakładu
    dzielającego pomieszczenia w związku z pracą, nauką, leczeniem
    się lub opieką społeczną, jest obowiązana zameldować się na pobyt
    stały lub czasowy przed upływem 24 godzin od chwili przybycia.

    > Czy swiadkowie sa jasnowidzami kiedy sad wyznaczy rozprawe.

    Ale świadek jest powiadamiany, że jest świadkiem. I istnieje Art. 139.
    KPK, którego § 1. głosi:
    Jeżeli strona, nie podając nowego adresu, zmienia miejsce zamieszkania
    lub nie przebywa pod wskazanym przez siebie adresem, pismo wysłane pod
    tym adresem uważa się za doręczone.

    Ergo: jeśli ktoś wie, że jest świadkiem, powinien w swoim własnym
    interesie powiadamiać sąd o zmianie (nawet tymczasowej) adresu
    korespondecyjnego. Obowiązku nie ma, ale 'krzywda' może się stać. Tak
    samo jak jeżdżąc na rolkach nie ma obowiązku zakładania kasku czy
    ochraniaczy, ale rozsądny człowiek je założy, żeby w razie czego
    zminimalizować straty...

    Inna sprawa, że dla mnie jest nieco niepojęte, jak w 2 tygodnie to się
    wszystko zmieściło: zawiadomienie, rozprawa i przysłanie wniosku o
    ukaranie. Ja zawiadomienia jak dostawałem to chyba z 3-tygodniowym
    wyprzedzeniem...

    BTW: czy nie ma jakiegoś ustawowego terminu, ile dni wcześniej należy
    zawiadomić strony? Nie mogę znaleźć...