  • 1. Data: 2002-08-30 08:03:14
    Temat: trzymaj się z daleka !
    Od: "MJ" <g...@h...pl>

    Czy w Polsce jest teoretycznie i praktycznie możliwe aby zakazać komuś
    zbliżania się do jakiejś osoby, jej domu, członków rodziny itd. ?
    Jak w praktyce doprowadzić do ustanowienia takiego zakazu?
    Czy jest możliwe aby np. bez decyzji sadu wyegzekwować od policji (?)
    pomoc ?

    Pozdrawiam i c czekam na odpowiedź
    Gosia

  • 2. Data: 2002-08-30 09:58:12
    Temat: Re: trzymaj się z daleka !
    Od: "Monika Gibes" <i...@p...wp.pl>

    Użytkownik MJ <g...@h...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:akn8vp$e29$...@k...task.gda.pl...
> [...]
    > Jak w praktyce doprowadzić do ustanowienia takiego zakazu?
    > Czy jest możliwe aby np. bez decyzji sadu wyegzekwować od policji (?)

    Nie wiem czy to co napiszę Ci w czymś pomoże, ale był taki jeden (co
    najmniej - o tylu wiem) przypadek, kiedy sąd, na wniosek prokuratury
    zabronił agresorowi (był to o ile dobrze pamiętam - gwałciciel) zbliżać się
    do ofiary na określoną odległość. Na taki pomysł wpadła Prokuratura w
    Opolu - wiem, że wykorzystali istniejące paragrafy, ale była to
    interpretacja odkrywcza, jak na Polskę. Specjalnie nie interesowałam się
    tymi paragrafami, ale jeśli chcesz, odezwij się do mnie na priva, podam Ci
    kontakt na człowieka w tamtejszej prokuraturze, który może powie Ci coś
    więcej.

    pozdrawiam

    Monika

  • 3. Data: 2002-08-30 15:21:49
    Od: Marcyś <m...@N...pl>

    Użytkownik "MJ" <g...@h...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Jak w praktyce doprowadzić do ustanowienia takiego zakazu?
    > Czy jest możliwe aby np. bez decyzji sadu wyegzekwować od policji (?)

    Gdzieś w Polsce w takim celu zastosowano art. 276 kpk,
    więc jest to możliwe. Co do wyegzekwowania takiego
    zakazu, to już inna kwestia. Z pewnością nikt nie nakaże
    policji stałego pilnowania, czy nakaz jest stosowany.
    Jednak zgłoszenie, że podejrzany nie stosuje się do
    orzeczonego środka zapobiegawczego, może skutkować
    zastosowaniem środka surowszego (w zależności od
    "kalibru" sprawy nawet do tymczasowego aresztowania).

  • 4. Data: 2002-08-30 17:38:27
    Od: "Buker" <n...@d...pl>

    Możliwość taka wynika z kk:

    Art. 72. § 1. Zawieszając wykonanie kary, sąd może zobowiązać skazanego do:
    7) powstrzymania się od przebywania w określonych środowiskach lub
    miejscach,

    8) innego stosownego postępowania w okresie próby, jeżeli może to zapobiec
    popełnieniu ponownie przestępstwa.

  • 5. Data: 2002-08-31 12:20:48
    Od: "rob" <r...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Marcyś" <m...@N...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > zastosowaniem środka surowszego (w zależności od
    > "kalibru" sprawy nawet do tymczasowego aresztowania).
    Ciekawa interpretacja tego przepisu, ale nie jestem pewien czy właściwa.
    Sformułowanie "powstrzymanie się od określonej działalności" chyba nie
    dotyczy takiej sytuacji, ale mimo to interesujące.....Jestem za :-)

    Rob

  • 6. Data: 2002-08-31 22:09:48
    Od: Marcyś <m...@N...pl>

    Użytkownik "rob" <r...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Ciekawa interpretacja tego przepisu, ale nie jestem pewien czy właściwa.
    > Sformułowanie "powstrzymanie się od określonej działalności" chyba nie
    > dotyczy takiej sytuacji, ale mimo to interesujące.....Jestem za :-)

    Czytałem o takim zastosowaniu tego przepisu, chodziło
    chyba o zakaz kontaktów podejrzanego z pokrzywdzoną
    w sprawie z art. 207 kk (nie miszkali już razem).
    Było to postanowienie prokuratora chyba ze Śląska,
    ok. rok temu, ale teraz nie znajdę bliższych namiarów.
    Więc jest to chyba możliwa interpretacja albo ten
    prokurator wyszedł przed szereg i tchnął nieco
    ducha w literę prawa. Możliwość podobnych orzeczeń
    winna być przewidziana, także w czasie post. przyg.
    Może w nowym kpk ?