    From: "Monika Gibes" <i...@p...wp.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: trzymaj się z daleka !
    Date: Fri, 30 Aug 2002 11:58:12 +0200

    Użytkownik MJ <g...@h...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:akn8vp$e29$...@k...task.gda.pl...
    > Czy w Polsce jest teoretycznie i praktycznie możliwe aby zakazać komuś
    > zbliżania się do jakiejś osoby, jej domu, członków rodziny itd. ?
    > Jak w praktyce doprowadzić do ustanowienia takiego zakazu?
    > Czy jest możliwe aby np. bez decyzji sadu wyegzekwować od policji (?)
    > pomoc ?

    Nie wiem czy to co napiszę Ci w czymś pomoże, ale był taki jeden (co
    najmniej - o tylu wiem) przypadek, kiedy sąd, na wniosek prokuratury
    zabronił agresorowi (był to o ile dobrze pamiętam - gwałciciel) zbliżać się
    do ofiary na określoną odległość. Na taki pomysł wpadła Prokuratura w
    Opolu - wiem, że wykorzystali istniejące paragrafy, ale była to
    interpretacja odkrywcza, jak na Polskę. Specjalnie nie interesowałam się
    tymi paragrafami, ale jeśli chcesz, odezwij się do mnie na priva, podam Ci
    kontakt na człowieka w tamtejszej prokuraturze, który może powie Ci coś
    więcej.

    pozdrawiam

    Monika