  • 1. Data: 2006-06-17 12:08:23
    Temat: troche inne WKU
    Od: "Dorota" <d...@p...onet.pl>

    Sytuacja troche skomplikowana, ale moze cos pomozecie.

    Jest sobie facet. Rocznik 73, czyli ma juz na karku 33 lata. Od urodzenia
    zameldowany w Toruniu. Mieszkanie, w ktorym jest zameldowny jest jego
    wlasnoscia. W wieku 6 lat z tego Torunia sie wyprowadzil do Warszawy, gdzie
    mieszka do dzisiaj. Nie przemeldowywal sie, bo nie widzial takiego sensu. W
    mieszkaniu w Toruniu pomieszkiwaly rozne osoby, ktore nie odbieraly zadnej
    korespondencji, ktora sie przez ten czas przewinela.

    Facet nigdy nie zostal zarejestrowany w WKU, nigdy go to WKU nie scigalo -
    przynajmniej mu sie tak wydaje, bo oczywiscie zadnej poczty
    nie odbieral ;)
    Facet chce sobie teraz ulozyc zycie - ozenic sie, sprzedac mieszkanie w
    Toruniu, zameldowac sie w Warszawie. Ale... urzedy wymagaja przy medludnku
    ksiazeczki wojskowej, a facet takowej oczywiscie nie posiada.

    Pytanie - czy jak sie zglosi do WKU to czy mu cos grozi?

    Co znalazlam:

    Dz. U. z 1992 r. Nr 56, poz. 277,tekst jednolity Dz.U.04.241.2416
    Art. 46. pkt 3. Poborowych, o których mowa w ust. 2 pkt 1 i 2 (czyli takich
    których z przyczyn niezaleznych od organow wojskowych nie powolano),
    niepowołanych do zasadniczej służby wojskowej przenosi się do rezerwy z dniem
    31 grudnia roku kalendarzowego, w którym ukończyli dwadzieścia osiem lat życia.

    Czyli ukonczyl 28 lat, to powinien automatycznie isc do rezerwy. Ale...
    uchylanie sie od odbycia sluzby zagrozone jest 3-ma latami pozbawienia
    wolnosci, co przedawnia sie po 5 latach, czyli 28+5 daje 33.

    Z tego co sobie wymyslilam wynika, ze jak sie zglosi do WKU w przyszlym roku
    kalendarzowym, to nic mu nie grozi. Chyba ze sie myle

    Czy ktos moglby mnie w tym utwierdzic, ewentualnie podac jakies inne argumenty,
    bo szczerze mowiac jestem w kropce...

    pozdrawiam

    Dorota

  • 2. Data: 2006-06-17 14:05:18
    Temat: Re: troche inne WKU
    Od: test <t...@t...com>

    Szczerze mówiąc ja bym nie bagatelizował tej sprawy bo ewentualna
    odpowiedzialność może być dosyć poważna. Dlatego nie polegaj na
    informacji z grupy dyskusyjnej. Niech zainteresowany pójdzie do biura
    adwokackiego, weźmie dobrego adwokata specjalizującego się od spraw
    wojskowych i za odpowiednią opłatą niech on mu udzieli dokładnych
    informacji w tej sprawie. Ta porada nie powinna kosztowac więcej niż 100
    zł.

  • 3. Data: 2006-06-17 15:51:09
    Od: "Majkaa" <m...@n...pl>

    Użytkownik "Dorota" <d...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > kalendarzowym, to nic mu nie grozi. Chyba ze sie myle
    >
    > Czy ktos moglby mnie w tym utwierdzic, ewentualnie podac jakies inne

    Mi na tej grupie odpisywano, że teraz to nie 28 lat, a 50.

  • 4. Data: 2006-06-17 16:31:21
    Od: "Interkas" <i...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Majkaa" <m...@n...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > roku

    > argumenty,

    > Mi na tej grupie odpisywano, że teraz to nie 28 lat, a 50.

    A MOWILI CI TEZ ZE SIE TNIE POSTY?

    CZY NIE?

  • 5. Data: 2006-06-17 18:34:44
    Od: "Big Jack" <m...@h...fdfyez.aw>

    W wiadomości: news:1827.00000120.4493f0b7@newsgate.onet.pl
    użytkownik *Dorota* napisał(a):

    [ciach]

    Ja zacząłem czytać, to myślałem, że doznałem deja vu, ale nie --->
    news:670a.00000175.448ef931@newsgate.onet.pl Ile razy masz zamiar o to
    samo pyatć? Aż dostaniesz odpowiedź _Ciebie_ satysfakcjonującą?

    --
    Big Jack
    //////

  • 6. Data: 2006-06-17 19:17:09
    Od: "Dorota" <d...@p...onet.pl>

> [...]
    >         //////
    >        ( o  o)     GG: 660675
    >    --ooO-( )-Ooo-  *W nagłówku adres antyspamowy zakodowany w ROT11*

    Odpowiedzi satysfakcjonujacej nie dostalam, dlatego pytam ponownie, moze pojawi
    sie ktos, kto moze mi takowej udzielic.
    Ty chyba nie jestes taka osoba.

    Pozdrawiam
    Dorota

  • 7. Data: 2006-06-17 19:19:28
    Od: "Dorota" <d...@p...onet.pl>

> [...]
    > wojskowych i za odpowiednią opłatą niech on mu udzieli dokładnych
    > informacji w tej sprawie. Ta porada nie powinna kosztowac więcej niż 100

    Dzieki wielkie. Jak na razie jest to jedyna dobra rada jaka otrzymalam. I chyba
    najlepsza. Teraz tylko trzeba znalezc takiego adwokata, ktory cos doradzi :)

    pozdrawiam
    Dorota

  • 8. Data: 2006-06-17 20:29:31
    Od: stern <s...@0...pl>

    Big Jack napisał(a):

    > Ja zacząłem czytać, to myślałem, że doznałem deja vu, ale nie --->
    > news:670a.00000175.448ef931@newsgate.onet.pl Ile razy masz zamiar o to
    > samo pyatć? Aż dostaniesz odpowiedź _Ciebie_ satysfakcjonującą?

    jakbyś zgadł :-D

    --
    http://bdp.e-wro.com GG: 4494911

  • 9. Data: 2006-06-17 20:43:53
    Od: "Dorota" <d...@p...onet.pl>

    > jakbyś zgadł :-D

    chcecie ironizowac to ironizujcie, ale jak na razie nikt oprocz "test"
    odpowiedzi mi nie udzielil. Ani _mnie_ satysfakcjonujacej ani nie...

  • 10. Data: 2006-06-18 03:34:23
    Od: stern <s...@0...pl>

    Dorota napisał(a):

    > chcecie ironizowac to ironizujcie, ale jak na razie nikt oprocz "test"
    > odpowiedzi mi nie udzielil. Ani _mnie_ satysfakcjonujacej ani nie...

    no tak faktycznie,
    dobrze, że napisał, że są adwokaci, bo byś nie wiedziała

    --
    http://bdp.e-wro.com GG: 4494911