    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki,pl.soc.prawo
    Subject: Re: treść faktury...
    Date: Tue, 21 Dec 2004 18:57:36 +0100

    On Tue, 21 Dec 2004, KorKi wrote:
    [...]
    > + (zlew, piekarnik). Dostałem fakturę z tylko jedną pozycją coś w stylu "meble
    > + kuchenne Traffic szt 1", kiedy poprosiłem żeby sklep wypisał mi fakturę z
    > + wyszczególnionymi wszystkimi elementami, które zamówiłem, pani mi
    > + powiedziała, że to niemożliwe, że mają taki program fakturujący

    Wiesz, polecam posty rozpatrujące *dopuszczalność* takiego postawienia
    sprawy: wyjdzie ci z nich używany w takich razach argument.
    Taki mianowicie że trochę głupio wygląda faktura na X ton piasku,
    Y ton cementu, ZZZZ cegieł, VVVV pustaków... oraz NNNN roboczogodzin
    różnych majstrów itp. - jeśli to co zamówiłeś i kupujesz potocznie
    nazywa się "dom jednorodzinny"...

    > + Pytanko brzmi...czy mam prawo wymagać takiej faktury jak chcę..

    IMHO to czego chcesz to *specyfikacja zakupu*.
    Oczywistym jest że dobrze by było żeby taki dokument mieć - i IMHO
    można się go domagać (żądać).
    Natomiast kwestia czy "muszą podać ci ceny jednostkowe" (na przykład)
    IMHO wygląda inaczej: *jeśli* tak się nie umawiałeś to jak na mój gust
    *nie* muszą.
    To że "mogą"... ano "mogą".
    Ale mi wygląda na to że należysz do grupy ludzi uważającej fakturę
    za to czym nie jest: mianowicie za *dowód wykonania*, *dowód zakupu*,
    dowód wydania, specyfikację dostawy właśnie, dowód zapłaty... nie,
    fakt że na tym samym papierze co faktura *można* zawrzeć sporo
    innych danych oraz że fakturę *można* tak sporządzić że "przy okazji"
    będzie również specyfikacją :) nie znaczy że faktura "od tego jest" :)

    > + czy możliwa jest teraz korekta faktury?

    IMHO - możliwa.
    Ale to zupełnie co innego niż "ich psi obowiązek" :) - to "ich
    dobra wola".
    Natomiast o *specyfikację sprzedaży* to owszem, sam bym zawalczył na
    twoim miejscu... żeby było jasne że ten kot w worku miał być szary
    w paski ;) !

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)