eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawotresc art dotyczacego obrony koniecznej wedlug PISu (i inne wypociny) › Re: tresc art dotyczacego obrony koniecznej wedlug PISu (i inne wypociny)
    From: badzio <b...@n...skreslic.epf.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: tresc art dotyczacego obrony koniecznej wedlug PISu (i inne wypociny)
    Date: Thu, 22 Dec 2005 14:31:33 +0100

    Patrze, patrze a tu Przemek R... porozsypywal nastepujace haczki:
    > :-) pierwsza rzecz ktora daje do myslenia to fakt ze strzelajacy byl
    > policjantaem, to juz daje powod do podejrzen co do
    > nierzetelnego zabezpieczenia sladow przez tamtejszy posterunek., bo kto by
    > wsypal kolege?
    No tak, to wszystko wyjasnia. Jesli napadniety to byly policjant to nie
    powinien uzywac broni w celu obrony - w ogole powinien sie pozwolic
    skroic zeby nie wzbudzac podejrzen.
    > Druga rzecz, ofiara doskonale byla znana stzrlajacemu to byl kolega jego
    > syna ktoremu dal wczesniej w zeby.
    Aha... czyli jak sie zna napastnika to tez nie nalezy sie bronic - bo to
    kolega przeciez.
    Wydaje mi sie ze rozmawiamy o dwoch roznych sprawach - ja mialem na
    mysli sprawe sprzed wielu lat z Lodzi. A Ty piszezs o sprawie o ktorej
    niedawno (pare m-cy temu pisaly gazety). Ale niewazne. W kazdym badz
    razie - jesli ktos wlazi na moje podworko, pomimo tego ze jest ono
    ogrodzone (niewazne czy ma dwuemtrowe ogrodzenie z kolcami czy tez
    metrowy plotek) to jest intruzem i powinien odpowiadac za
    napasc/wlamanie (a nie probe wlamania). A jesli przy tym wybija okno,
    czy tez tlucze lampe to mam prawo podejrzewac ze chce mi i mojej
    rodzinie wyrzadzic krzywde - wiec mam prawo sie bronic. I nie bede sie
    zastanawial czy ten delikwent chce mnie pzreprosic, pozdrowic, odlac sie
    w moim ogrodzie, okrasc moje mieszkanie czy mnie zamordowac - zanim sie
    tego dowiem, moze sie okazac ze juz bede martwy. To ze ktos jest pijany
    nie uprawnia go do wtargniecia na moja posesje. Nikt nie kazal mu sie
    upijac.
    --
    Michal "badzio" Kijewski
    JID: badzio(at)chrome(dot)pl