  • 11. Data: 2002-11-27 20:47:21
    Temat: Odp: tramwaj-kanar-sąd-co dalej?
    Od: "Stasiu" <s...@i...net.pl>

    > A z prawa przewozowego nie jest rok?

    Art. 778. Roszczenia z umowy przewozu osób przedawniają się z upływem roku
    od dnia wykonania przewozu, a gdy przewóz nie został wykonany - od dnia,
    kiedy miał być wykonany.

  • 12. Data: 2002-11-27 21:05:31
    Od: "Stasiu" <s...@i...net.pl>

    Kodeks wykroczeń:
    "Art 45.
    § l. Karalność wykroczenia ustaje, jeżeli od czasu jego po pełnienia upłynął
    rok;
    Jeżeli w tym okresie wszczęto postępowanie, karalność wykroczenia ustaje z
    upływem 2 lat od popełnienia czynu.

  • 13. Data: 2002-11-27 21:28:24
    Temat: Re: tramwaj-kanar-sąd-co dalej?
    Od: Kamil Golaszewski <k...@p...onet.pl>

    Stasiu napisa_(a):

> [...]
    > rok;
    > Jeżeli w tym okresie wszczęto postępowanie, karalność wykroczenia ustaje z

    najpierw musiałoby być jakieś wykroczenie

    KG

  • 14. Data: 2002-11-27 21:29:04
    Od: Kamil Golaszewski <k...@p...onet.pl>

    Stasiu napisa_(a):
    > Art. 778. Roszczenia z umowy przewozu osób przedawniają się z upływem roku
    > od dnia wykonania przewozu, a gdy przewóz nie został wykonany - od dnia,
    > kiedy miał być wykonany.

    i tak pytałem o prawo przewozowe, a tam jest tak:
    Art. 75.
    1. Dochodzenie roszczeń w postępowaniu sądowym na podstawie ustawy lub
    przepisów wydanych w jej wykonaniu przysługuje (..)przewoźnikowi zaś -
    po bezskutecznym wezwaniu zobowiązanego do zapłaty.
    2. Reklamacje lub wezwanie do zapłaty uważa się za bezskuteczne, jeżeli
    dłużnik nie zapłacił dochodzonych należności w terminie 3 miesięcy od
    dnia doręczenia reklamacji lub wezwania do zapłaty.

    Art. 77.
    1. Z zastrzeżeniem ust. 2 oraz art. 78 roszczenia dochodzone na
    podstawie ustawy lub przepisów wydanych w jej wykonaniu przedawniają się
    z upływem roku.
    3. Przedawnienie biegnie dla roszczeń z tytułu:
    4) zapłaty lub zwrotu należności - od dnia zapłaty, a gdy jej nie było
    - od dnia, w którym powinna była nastąpić,

    4. Bieg przedawnienia zawiesza się na okres od dnia wniesienia
    reklamacji lub wezwania do zapłaty do dnia udzielenia odpowiedzi na
    reklamację lub wezwania do zapłaty i zwrócenia załączonych dokumentów,
    najwyżej jednak na okres przewidziany do załatwienia reklamacji lub
    wezwania do zapłaty.

    Czyli przedawnienie:
    rok od terminu określonego w wezwaniu jako termin płatności (pewnie
    dzień wystawienia),
    albo rok i 3 miesiące od wystawienia(doręczenia) wezwania do zapłaty -
    jeśli te trzy miesiące z art.75 to okres załatwienia wezwania do zapłaty
    o którym mowa w art.77 ?

    KG

  • 15. Data: 2002-11-28 13:26:06
    Od: "Depilator" <m...@p...onet.pl>

    > Pismo jakie dostałem od sądu to:
    > Pozew w postępowaniu uproszczonym oraz
    > nakaz zapłaty w postępowaniu upominawczym

    No to niedobrze. Jak chcesz walczyć, to składaj sprzeciw. Powinno byc
    zresztą pouczenie o tym, co trzeba zrobic na odwrocie nakazu. Musisz to
    zrobić na formularzu - dostepne w sądach lub na stronie Min. Sprawiedliwości
    ( www.ms.gov.pl ). Masz na to dwa tygodnie od doreczenia wiec nie zwlekaj.

    Depi.