  • 1. Data: 2002-09-02 06:10:29
    Temat: testament/zachowek
    Od: "jaqub" <j...@g...pl>

    witam,

    ja tutaj tylko przelotem. od razu mowie, ze za boga nie znam sie na prawie,
    a potrzebna mi jest pomoc. juz mowie o co chodzi. sytuacja jest nastepujaca:
    moja babcia po smierci pierwszego meza wyszla za faceta, ktory takze byl
    wdowcem. zamieszkali w jego mieszkaniu (ktore pozniej wykupili na wlasnosc),
    a mieszkanie mojej babci sprzedali. zyli sobie szczesliwie az do momenty,
    gdy on zmarl. przez ostatnie kilka lat swojego zycia, facet chorowal dosc
    ciezko i jedyna osoba ktora sie nim opiekowala byla moja babcia. jedyna
    corka tego faceta olala go totalnie. przed smiercia napisal testament w
    ktorym zapisal wszystko co posiada (w tym swoja czesc mieszkania) mojej
    babci. nie uzyl jednak tam klauzuli o wydziedziczeniu corki. teraz ta
    persona - ktorej nie odwaze sie nazwac jego corka - wystapila do sadu o
    spadek z tytulu testamentu. widac, ze nic nie wie o testamencie i dlatego
    nic nie dostanie. Ale pytanie jest nastepujace: czy i kiedy moze sie ona
    upomniec o zachowek??? slyszalem, ze mozna sie o niego upomniec do pol roku
    od smierci.

    prosze o pomoc i z gory wielkie dzieki,
    qba

  • 2. Data: 2002-09-02 08:02:10
    Temat: Re: testament/zachowek
    Od: "kam" <k...@p...onet.pl>

    jaqub <j...@g...pl> wrote in article <akuveb$hvi$1@news.tpi.pl>...
    > nic nie dostanie. Ale pytanie jest nastepujace: czy i kiedy moze sie ona
    > upomniec o zachowek??? slyszalem, ze mozna sie o niego upomniec do pol
    roku
    > od smierci.

    3 lata

    KG

  • 3. Data: 2002-09-02 16:27:07
    Od: "jaqub" <j...@g...pl>

    > jaqub <j...@g...pl> wrote in article <akuveb$hvi$1@news.tpi.pl>...
    > roku
    >
    > 3 lata
    >
    > KG

    bardzo dziekuje,
    qba

  • 4. Data: 2002-09-02 17:31:32
    Od: kam <k...@p...onet.pl>

    jaqub napisa_(a):

    Jeszcze uzupełnienie - od ogłoszenia testamentu.

    KG