    From: "wowka" <w...@p...gazeta.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: testament - sam nie wiem
    Date: Thu, 1 Apr 2004 19:59:44 +0200

    Użytkownik "Beata " <b...@g...pl> napisał w wiadomości
    news:c4hk5o$394$1@inews.gazeta.pl...

    > mieszkania czy dożywociem, bo babcia żyje i nie jest już właścicielką
    > gruntu, więc o jakie dziedziczenie chodzi?
    >
    > Bez udziału babci to tak zupełnie sie nie obejdzie. Niech Ci wszystko
    > wyjaśni i ustanowi swoim pełnomocnikiem. Jak będziesz wiedział coś wiecej,
    > to daj znać. Podstawa przeniesienia własności jest tutaj istotna. Może
    > trzeba zajrzeć do księgi wieczystej?

    dokładnie, najpierw trzeba ustalić czy babcia zrobiła darowiznę tzn. czy już
    "przepisała" nieruchomość na "złego". Jeżeli tak to powinniście rozważyć
    odwołanie darowizny, trzeba napisać pismo do "złego" i wskazać na jakiej
    podstawie odwołuje sie darowiznę oraz zakreslić termin do zawarcia nowej
    umowy przeniesienia własnosci (na babcie). Jeżeli "zły" sie na to nie zgodzi
    to trzeba złożyć pozew o zobowiązanie "złego" do złożenia oswiadczenia woli
    przenoszącego własność.
    babcia mogła też darować nieruchomosć na podstawie ustawy o ubezpieczeniu
    rolników, w zamian za rente, wtedy nie odwołuje się darowizny tylko wnosi od
    razu sprawę do sądu o rozwiazanie umowy przenoszącej własność gospodarstwa
    rolnego.
    Jeżeli babcia na razie sporządziła jedynie testament na "złego" i jest dalej
    właścicielem nieruchomości, to wystarczy żeby go zniszczyła, a najlepiej
    sporzadziła nowy w którym przy okazji wydziedziczy "złego"
    najpierw sprawdź, tak jak radzi Beata, jaki jest aktualny stan prawny
    nieruchomości, a jeżeli babcia przeniosła własność na "złego" to jaką umową.

    wowka