  • 1. Data: 2003-10-28 10:46:37
    Temat: temat pracy mgr-prawo handlowe
    Od: "AriAtari" <a...@k...usuntopkobp.pl>

    czy ktos ma pomysl na ciekawy temat pracy mgr z prawa handlowego?
    jestem jeszcze niezdecydowany a moze ktos wymysli cos bardziej fascynujacego
    od
    "Reprezentacja spółki komandytowej(badz jawnej) przez prokurenta"

  • 2. Data: 2003-10-28 11:18:01
    Temat: Re: temat pracy mgr-prawo handlowe
    Od: "AriAtari" <a...@k...usuntopkobp.pl>

    dodam ze chodzi o prace z zakresu prawa spolek

  • 3. Data: 2003-10-28 11:51:55
    Od: "Lookasik" <l...@o...wytnijto.pl>

    procura jest troszke oklepana.. przynajmniej u mnie na wydziale tak bylo. A
    nie mozesz pisac z bankow albo papierow wartosciowych ??? Juz poreczenie
    wekslowe jest ciekawsze

    pozdr
    Lukasz

  • 4. Data: 2003-10-28 12:14:27
    Od: Catbert <v...@w...pl>

    > czy ktos ma pomysl na ciekawy temat pracy mgr z prawa handlowego?
    > jestem jeszcze niezdecydowany a moze ktos wymysli cos bardziej fascynujacego
    > od

    Fascynujące byłoby np. "Spólka prawa handlowego w oczach urzędników i
    finansjery".
    Obawiam sie, że miałbyś kłopot z materiałami źródłowymi, ale za to pracę
    mógłbyś sprzedawać po 500 zł z wdzięcznym tytułem; "Poradnik młodego
    biznesmena - witamy w Polsce!"

    Mnie np. sąd odmówił wpisania do umowy spółki prokury "nie łącznej" -
    tzn. wszystko, co robi prokurent wymaga "opieki" członka zarządu.
    W GUS jako nabywca 100% udziałów w z o.o. stałem się nastepca prawnym
    spółki (ja osoba fizyczna, nastepcą osoby prawnej, która nie zakończyła
    swego bytu w dodatku - czegoś takiego nawet marksizm-engelsizm nie
    przewidywał).
    Bank założy konto spółce "w orgazmizacji" - spółce, która zmieniła nazwę
    i nie ma jeszcze aktualnego wypisu z rejestru - nie. W Pekao SA do
    założenia konta "spółce ze zmianami" zażądano kwitka z ZUS i US o
    niezaleganiu.
    Hit murowany. Na wszystko mam papiery.

    Pzdr: Catbert, EHRM

  • 5. Data: 2003-10-28 16:34:08
    Od: "lablador" <l...@p...fm>

    > Mnie np. sąd odmówił wpisania do umowy spółki prokury "nie łącznej" -
    > tzn. wszystko, co robi prokurent wymaga "opieki" członka zarządu.

    Chyba nie do konca precyzyjnie sie wyraziles bo w zasadzie charakter prokury
    okresla zarzad udzielajac jej. Natomiast zakres prokury wynika z ustawy. Jak
    mozesz to napisz cos wiecej.Tak z ciekawosci pytam.

    :)

    Dan

  • 6. Data: 2003-10-28 18:44:47
    Od: Catbert <v...@w...pl>

    > Chyba nie do konca precyzyjnie sie wyraziles bo w zasadzie charakter prokury
    > okresla zarzad udzielajac jej. Natomiast zakres prokury wynika z ustawy. Jak
    > mozesz to napisz cos wiecej.Tak z ciekawosci pytam.

    Kwestionowany akapit z umowy:

    "Prokurent jest upoważniony do składania oświadczeń woli jednoosobowo."

    w mojej ocenie nie kłóci sie to z (zwłaszcza z par.3):

    Art. 205. [Forma oświadczeń składanych w imieniu spółki] § 1. Jeżeli
    zarząd jest wieloosobowy, sposób reprezentowania określa umowa spółki.
    Jeżeli umowa spółki nie zawiera żadnych postanowień w tym przedmiocie,
    do składania oświadczeń w imieniu spółki wymagane jest współdziałanie
    dwóch członków zarządu albo jednego członka zarządu łącznie z prokurentem.

    § 2. Oświadczenia składane spółce oraz doręczenia pism spółce mogą być
    dokonywane wobec jednego członka zarządu lub prokurenta.

    § 3. Przepisy § 1 i § 2 nie wyłączają ustanowienia prokury jednoosobowej
    lub łącznej i nie ograniczają praw prokurentów wynikających z przepisów
    o prokurze.

    Sąd: " Prokurent jest pełnomocnikiem spółki handlowej (...) a nie
    członkiem jej władz (zarządem), upoważnionym do samodzielnego
    reprezentowania spółki (prokurent może reprezentować spółkę łącznie z
    członkiem zarządu)".

    W umowie nigdzie nie ma mowy, że prokurent jest członkiem zarządu;
    Zakres prokury ogranicza ksh etc, - co jest oczywiste i nie ma potrzeby
    wpisywac tego do umowy, bo wynika to z samej prokury.
    Znam już zdanie kilku prawników na ww. temat, ale chetnie zapoznam się
    opiniami innych.

    Pzdr: Catbert, EHRM