  • 71. Data: 2023-02-27 22:31:22
    Temat: Re: szyba
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 27.02.2023 o 06:39, J.F pisze:

    > Hm, a jak przyjadą policjanty, to będą mandat nakladac, za co ?

    Nie do końca wiem, o co pytasz. Ja gdzie przyjadą?

    > W zasadzie tak. Ale pokrywa tylko straty "osobowe".

    Obecnie tak. Ale to ustawa i można ją zmienić. O tym pisałem.

    > i tu jest maly problem od strony fizyki - takie blizniacze kolo
    > kamienia nie "wyrzuca". Ono podnosi czy "podrzuca" kamien, bez
    > predkosci "do tyłu". Nastepny pojazd sam w kamien wjezdza ... wiec to
    > jego ryzyko?

    Ździebko kłuci się to z teorią siły dośrodkowej / odśrodkowej. Taka
    proca (ale typu rzemień, a nie widełki) też Twoim zdaniem jedynie ten
    kamień podrzuca, a wraży rycerz w niego wbiega, lub by było w zgodzie z
    epoką - wjeżdża rydwanem?

    > Kazda opona ma jakis bieznik, łyse nie są dopuszczone do ruchu. Tylko
    > maly rowek=maly kamien.

    I w dodatku akurat taka opona faktycznie chyba bardziej go podrzuca, niż
    odrzuca.

    > W F1 opony sie kleją, a w ogole przy szybkim najechaniu moga dziwne
    > sily dzialac. Powietrze tez sie roznie kreci - skoro mozna sobie
    > przednia szybe zachlapac, przejezdzajac przez kałużę.

    No ale koncepcja przywalenia w ten sposób samemu we własną szyę byłaby
    raczej trudna do obronienia.

    > Owszem, ale on wcale dróg nie czysci, wiec nie dba. Widac nie ma
    > obowiazku. Materiału z dziury tez nie sprzata na biezaco.

    U nas tego pilnuje Straż Miejska / Wiejska oraz Policja.

    > No wlasnie - kałuże ... czyja wina, jak sie ochlapie przechodnia?
    > kierowcy samochodu, czy zarządcy drogi?

    To zależy. Jedli widać, ze jest kałuża, to kierującego - może przecież
    zwolnić. A jak nie widać, bo to dziura w drodze pod lustrem płytkiej
    kałuży, to zarządcy drogi.

    --
    Robert Tomasik

  • 72. Data: 2023-02-27 22:32:28
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 27.02.2023 o 06:47, J.F pisze:
    > Bo pozwala, aby mu jakies kulsony (w twoim sensie - takie male
    > stwory, ktorych nikt nie widzial, jak krasnoludki) sprzet niszczyly
    > na parkingu ? Wzialby przyklad z tytulowego komendanta - u niego nie
    > ma szkód ?
    Przyznam, że nie mam zielonego pojęcia o czym piszesz.
    --
    Robert Tomasik

  • 73. Data: 2023-02-27 22:41:38
    Od: "To.Ja" <t...@p...invalid>

    Robert Tomasik w

    > No ale koncepcja przywalenia w ten sposób samemu we własną szyę byłaby
    > raczej trudna do obronienia.

    Masz i ucz się...
    <https://www.smartage.pl/grumman-f-11-tiger-mysliwie
    c-ktory-sam-sie-zestrzelil/>

    --
    Tomasz

  • 74. Data: 2023-02-27 22:46:49
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 27.02.2023 o 16:48, J.F pisze:

    > No lekka, ale jak podlaczysz glosnik 4 ohm pod 220V, to ile razy moc
    > przekroczysz ?

    Moim zdaniem w ogóle, bo się cewka spali.

    --
    Robert Tomasik

  • 75. Data: 2023-02-27 22:48:47
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    > Z drugiej strony membrana membraną, ale taka cewka z drutem,
    > zaślepką/kołpakiem, to kto wie. A jak jeszcze jakiś outdorowy
    > impregnowany, solidny, duży a z przodu doniczka ..
    Jest taka broń. Chyba jeszcze doświadczalna, ale jest., Strzela stalowym
    penetratorem.
    --
    Robert Tomasik

  • 76. Data: 2023-02-27 22:50:02
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 27.02.2023 o 06:41, J.F pisze:
    > A podobala ci sie odpowiedzialnosc zbiorowa ?
    Dalej mi się podoba. Tylko tu by to miało sens, jakby wszyscy losowo
    kamieniami rzucali i nie dało się ustalić, który rozbił.
    --
    Robert Tomasik

  • 77. Data: 2023-02-27 22:52:15
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 27.02.2023 o 06:42, Shrek pisze:

    > Na kolesia co poszedł do... pismaków. Jak myślisz czemu robert
    > organicznie nienawidzi pisamków?

    Skąd Ci się ubzdurzyło, że ja kogokolwiek - w szczególności dziennikarzy
    nienawidzę. Po prostu zwracam uwagą na niską wiarygodność tych źródeł i
    tyle.
    --
    Robert Tomasik

  • 78. Data: 2023-02-27 22:54:04
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 27.02.2023 o 10:48, Kviat pisze:
> [...]
    > najbardziej prawdopodobnym wyjaśnieniem jest takie, że to jednak nie był
    > przypadkowy kamień spod koła samochodu, a coś, co jednak nie zdarza się
    > zbyt często i w sposób racjonalny można to wyjaśnić.
    > Oczywiście optymistycznie zakłądając, że funkcjonariusze nie są
    > idiotami. Bo tylko idiota próbowałby w ten sposób "zatuszować" zwykłe
    > przypadkowe stłuczenie szyby kamieniem.
    > Jeżeli uważasz, że w tej sytuacji najbardziej prawdopodobnym
    > wytłumaczeniem zbitej szyby był przypadkowy kamień, to musisz mieć
    > bardzo kiepskie zdanie o swoich kolegach.
    Napisałeś trzy akapity, z których dokłądnie nic nie wynika.
    --
    Robert Tomasik

  • 79. Data: 2023-02-27 22:57:13
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 27.02.2023 o 21:42, PD pisze:
    > Nie musi być celowe rozbijanie szyby. Wystarczy, że chcą zataić
    > okoliczności w jakich doszło do uszkodzenia szyby. Nawet jak by mieli
    > prawdziwego winnego, złapanego na gorącym uczynku, to puszczenie sprawy
    > tym torem mogło by spowodować pytania "No dobra, suszyliście na
    > wylotówce z Poznania, to jakim cudem do uszkodzenia doszło na parkingu
    > przed Energylandią?".

    Nie, to bym tu lobbował za kłamstwem, ale weź mi przybliż, czym różni
    się pęknięcie szyby wykonane kamieniem na wylotówce z Poznania od tego
    na parkingu pod Energylandią. Ma inny wymiar? I dlaczego do tego
    wywrotki ze żwirem potrzebowali. ,
    --
    Robert Tomasik

  • 80. Data: 2023-02-27 23:03:14
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 27.02.2023 o 19:43, ąćęłńóśźż pisze:
    > Nudny jesteś, u nas każdy gliniarz to mówi (i niewiele więcej).
    > Pobicie? Kodeks cywilny.

    W Polsce pies ma większa ochronę od człowieka.

    > Kradzież? Kodeks cywilny.

    Tu w sumie też jest trochę racji, choć równolegle mamy przestępstwo /
    wykroczenie.

    > Zmuszenie do określonego zachowania? Kodeks cywilny.

    Tu często tak jest, bo to zmuszanie nie każde jest przestępstwem, ale
    każde czynem niedozwolonym.

    --
    Robert Tomasik