    From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    <kte0ue5dohgp$.1fxwxy6ocegaj.dlg@40tude.net>
    <yv8ohc26qfig$.kqcfmg8krbf.dlg@40tude.net>
    <1...@4...net>
    Subject: Re: szury w życiu codziennym [Kto po wyzwaniu od "szurniętego" pobiegł
    się zaszczepić?]
    Date: Wed, 23 Feb 2022 17:58:48 +0100

    dyskusyjnych:1wt69ynbhgdhu.1nsyigc2x30dj.dlg@40tude.
    net...
    Dnia Mon, 21 Feb 2022 15:27:00 +0100, J.F napisał(a):

    >Do czego się nie zgłosił?
    >Był przetarg na zrobienie wała za 200 mln?

    Byl przetarg czy konkurs na dostawe respiratorow ... podobno.

    Zapytaj oficjalnie, to dostaniesz odpowiedz ... byc moze :-)

    >No i wyciągnął?
    >Przyszedł jakiś złom bez certyfikatów i to dawno po umówionym
    >terminie.

    I w znacznie mniejszej ilosci ... no ale widzisz - wyciągnął.

    Wiec nie wiem, czy od początku mal być wałek,
    czy myslał, ze mu się uda ...

    >Tu akurat nikt, bo to nie ten przewał:

    No - miedzy wierszami mozna sie i tu doszukac oszustwa, skoro
    przedstawil fałszywe swiadectwa.
    Ale nie finansowe.

> [...]
    >góry za 3,5 tys. ton materiału wybuchowego. Ale Unimesko dostarczyła
    >tylko
    >20 proc. zamówienia, a pieniądze za niedostarczony towar zniknęły.
    >Chodziło
    >o ponad 1,25 mln dolarów (w 2011 roku, w przeliczeniu, prawie 3,7 mln
    >zł;
    >dziś - blisko 5 mln zł zł).
    >Już za rządów PiS - w 2017 roku - Nitro-Chem próbował porozumieć się
    >Andrzejem I. i rozłożył dług na raty, ale mimo ugody - przynajmniej
    >do
    >końca 2018 roku - nie odzyskał należności."

    I byloby pieknie, gdyby nie ... Nitro-Chem sam jest producentem
    trotylu.
    I to ponoc jednym z wiekszych.

    Wiec czemu mialby trotyl kupować?
    A moze sprzedawał, i nie dostał pieniędzy ?

    >To już przerabialiśmy i to dawno. Dane dla tego wykresu są za cały
    >2020.
    >https://drive.google.com/file/d/1VN1fwmBDzwD3UHprUV
    DOmurHlg4HObMb/view
    >Szczepień nie było, no i jakoś nie widać zależności od PKB, ani
    >podziału na
    >demoludy i resztę.

    Nie widac.
    Ale czy mi sie wydawalo, czy potem zrobiles inny wykres, gdzie byly
    jakby dwa wyrazne obszary ?

    J.