    From: c...@p...onet.pl
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: szukam prawnika
    Date: 4 Feb 2003 23:31:16 +0100

    > Z kosztami, to raczej nie żartowałem. Ja wiem, że tam pewnie prawnicy więcej
    > biorą, ale zauważ, że prawnik z Polski jednak będzie tam kilka razy musiał
    > jechać. Zresztą może skorzysta z pomocy tamtejszej palestry? No i co,
    > myślisz, że to wszystko za swoje? I pewnie, żeby było taniej, to do Anglii
    > pojedzie autostopem.

    Ewenualnie pozostaje wynająć firmę, która ma oddziały w różnych krajach Europy,
    w tym w Polsce (kryptoreklamy nie będzie :) Oczywiście koszty rosną...

    > Mimo wszystko uważam, że w ogólnym rozrachunki może wyjść taniej, no chyba,
    > że sprawa jest na tyle prosta, że prawnik w zasadzie w ogóle nie jest
    > potrzebny. No ale wówczas pewnie i angielski prawnik majątku nie skasuje.
    > Zresztą, tam większa konkurencja kancelarii zajmujących się prawem
    > angielskim. Jak w Polsce jest ich kilka, to pewnie rzucają takimi sumami, że
    > może tego spadku nie wystarczyć.

    Oj rzucają, rzucają... Zresztą niewiele ze stricte polskich kancelarii podejmuje
    się tego. W sprawach gospodarczych (windykacja itp.) usługi angielskich firm
    prawniczych nie są aż tak drogie, pracują na procent. Nie wiem jak to jest przy
    spadkach, ale proponowałbym oprocz konsulatu, rozejrzeć się po internecie.

    Ciacho