    From: "Falkenstein" <r...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: świadek NEMO
    Date: Fri, 26 Mar 2004 09:08:20 +0100

    ag wrote:
    > Witam,
    >
    > Dostałem dziś wezwanie w charakterze świadka na sprawe karną przeciwko
    > osobie zupełnie mi nieznanej; imie i nzawisko tej osoby nie mówi nic
    > ani moim znajomym ani nikomu z rodziny...

    Zdarza się. Ale może być też tak, że na wezwaniu podano nazwisko tylko
    jednego ze współoskarżonych, natomiast ciebie wzywają w związku z innym.

    > Czy mam jakies szanse dowiedzieć się o co chodzi w sprawie i dla
    > czego mam się stawić jako świadek _przed_ rozprawą wyznaczoną na
    > koniec kwietnia.? Do kogo się zwracać w sądzie - osobiście najlepiej
    > bo nie wierzę w krótki czas odpowiedzi na list polecony;

    Jezeli sąd nie jest w drugim końcu Polski to najlepiej udać się osobiście z
    tym wezwaniem do sekretariatu i zapytać sekretarek (a w zasadzie "sekretarzy
    sadowych"). Nie powiedzą o co dokładnie chodzi ale przynajmniej podadzą
    nazwiska wszystkich oskarżonych i o co są oni oskarżeni.

    > Czy możliwe jest że ktoś podał np. numery mojego auta (albo się po
    > prostu w ich podawaniu jeb....) jako auta obecnego w pobliżu miejsca
    > zdarzenia? i ja dopiero się dowiem na sali sądowej?

    A nie byłeś kiedyś przesłuchiwany przez policję w jakiejkolwiek sprawie?
    Sięgnij pamięcią nawet 5 lat wstecz. W pierwszej kolejnosci wzywa się tych
    co zeznawali w postepowaniu przygotowawczym, a potem wnioskowanych przez np
    oskarżonego. Tak czy inaczej musisz się stawić. Pisanie pism, że nic się o
    sprawie nie wie zazwyczaj nie pomaga. Po prostu dowiesz się na sprawie -
    sędzia zapyta "czy wie pan w jakiej sprawie został wezwany". Jak nie wiesz
    to powiedz, że nie wiesz. I się wyjaśni.

    --
    Falkenstein
    Oderint dum metuant