  • 1. Data: 2006-03-21 22:03:16
    Temat: statut, regulamin a prawo autorskie
    Od: "Jotte" <t...@W...pl>

    Sytuacja: instytucja (np. stowarzyszenie) publikuje na swej oficjalnej
    stronie swoje wewnętrzne akty normatywne (statut, regulaminy itp.).
    Jednocześnie zastrzega bez podania podstawy prawnej, że dokumenty te
    stanowią własność tej instytucji i nie mogą być nigdzie indziej publikowane.
    Czy takie zastrzeżenie ma jakiekolwiek umocowanie prawne?
    Czy statuty, regulaminy itp. są aktami normatywnymi w rozumieniu art. 4
    ustawy o prawach autorskich i pokrewnych i czy są tą ustawą chronione.
    Czy są one utworami?
    Prosze o opinię, czy zlekceważenie wspomnianego zastrzeżenia i opublikowanie
    takich materiałów (ze wskazaniem instytucji, w której obowiązują) stanowi
    naruszenie prawa. Jeśli tak, to jakiego.

    Jotte

  • 2. Data: 2006-03-21 23:22:04
    Temat: Re: statut, regulamin a prawo autorskie
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Świat wstrzymał oddech bo osoba znana jako *Jotte* wypowiedziała te
    słowa:

    > Czy statuty, regulaminy itp. są aktami normatywnymi w rozumieniu art.
    > 4 ustawy o prawach autorskich i pokrewnych i czy są tą ustawą
    > chronione. Czy są one utworami?

    Było nie tak dawno na tej grupie troszkę o tym.

    --
    pozdrawiam, Olgierd
    ||| gsm: +48502defunk ||| JID: o...@j...org |||

  • 3. Data: 2006-03-21 23:36:17
    Od: "Jotte" <t...@W...pl>

    W wiadomości news:1732060.CKXhe0YsHc@olgierd.org Olgierd
    <n...@n...problem> pisze:

    > Było nie tak dawno na tej grupie troszkę o tym.
    Czytałem, ale to szczątki. Potrzebuję konkretnej opinii.

    Jotte

  • 4. Data: 2006-03-22 16:22:16
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Świat wstrzymał oddech bo osoba znana jako *Jotte* wypowiedziała te
    słowa:

    > Czytałem, ale to szczątki. Potrzebuję konkretnej opinii.

    No więc osobiście skłaniam się ku wykładni rozszerzającej przepisu, więc
    bez znaczenia jest jak wymyślny jest ten dokument - i tak nie stanowi
    on utworu w rozumieniu prawa autorskiego.

    --
    pozdrawiam, Olgierd
    ||| gsm: +48502defunk ||| JID: o...@j...org |||