    From: Gacek <k...@m...com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: stare programy-legalne?
    Date: Mon, 02 Dec 2002 11:39:13 +0000

    pawel J wrote:
    > Witam grupowiczów.
    > Jak jest z legalnością starego programowania. Chodzi mi o dwa programy:
    > Windows 3.1 i Norton Commander 5.0
    > Kiedyś słyszałem, że po iluś tam latach można programu uzywać dowolnie. czy
    > to prawda? jaki jest to okres?
    > Chciałem zrobić komuś mały prezent w postaci darowania dwóch komp. z
    > windowsami 3.11 i kilkoma gierkami, może jakiś word. Tylko niechciałbym,
    > żeby ten ktoś miał później kłopoty w razie jakiejś kontroli.
    >

    > PawełJ

    Wiec niestety, ale nie bedzie to legalne. Kilka lat temu wprowadzono
    wprawdzie abolicje, ale po kilku latach przestala ona obowiazywac i w
    tej chwili te stare programy juz sa nielegalne. A z abolicja to bylo
    tak, ze zainstalowany soft np. na dysku stawal sie wowczas legalny, ale
    po reinstalacji juz nie. A bylo to wprowadzone w czasach w ktorych win
    3.11, word, NC 5.0 na pewno pod to nie podchodzil.
    Jesli sie myle (bo niestety dokladnych dat nie potrafie podac), to niech
    mnie ktos poprawi.

    Gacek