    From: "DarksidEye" <d...@o...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: sprzedaż "second handowa"...
    Date: Sun, 5 Dec 2004 02:35:16 +0100

    wiadomości news:coqe1m$1c0j$1@news2.ipartners.pl...
    > Można się dogadać ze sprzedającym. W sumie to dla niego żaden problem -
    > a ewentualne koszta możesz pokryć Ty...

    ATSD, to czy zakupienie towaru przez allegro nie stanowi
    swoistej umowy kupna / sprzedaży?
    Przecież jeśli wygram, to jestem zobowiązany kupić
    przedmiot, więc jest to jakaś forma umowy wiążącej.
    Czy w takim przypadku wydruk potwierdzenia wygranej nie
    będzie stanowił umowy?

    > OK, to może tak: sprzedajesz (jako osoba prywatna) dany przedmiot (czy z
    > allegro, czy też ten zabytek).
    >
    > A potem ta osoba sprzedaje Twojej firmie już swój własny przedmiot. Za
    > tę samą cenę, żeby nie było numerów z podatkiem od wzbogacenia.
    >
    > Oczywiście przy transakcji przeraczającej pewną sumę trzeba będzie
    > zabulić podatek od umowy kupna-sprzedaży - ale to już sam musisz
    > policzyć, czy się opłaca.

    Jestem całkowicie zielony w tych sprawach, jakiego rzędu to kwoty?
    moje plany nie zakładałyby przekraczania powiedzmy 3 - 5 tys.

    > ATSD to czy istnieje jakiś zakaz sprzedania przez osobę fizyczną Jan
    > Kowalski przedmiotu firmie Jan Kowalski - Handel Detaliczny?

    No właśnie? sądzę, że nie.. ale czy osoba fizyczna Kowalski nie
    musi wtedy mieć na towar jakiś papierów???

    Pozdrawiam!

    Michał