  • 1. Data: 2004-10-28 11:49:18
    Temat: sprzedaz rozkladow jazdy
    Od: plecak <p...@o...pl>

    Na stronie MPK lublin natknelem sie na informacje

    "Kopiowanie i rozpowszechnianie rozkładów jazdy
    bez zgody MPK Lublin Spółka z o.o. jest zabronione."

    czy to dotyczy tylko materialow skopiowanych ze strony ? czy moze
    nielegalne jest takze przepisanie sobie wlasnorecznie rozkladu,
    wydrukowanie, skserowanie i sprzedawanie ?

    pozdr
    plc

  • 2. Data: 2004-10-28 11:57:23
    Temat: Re: sprzedaz rozkladow jazdy
    Od: "xmarcel" <x...@b...pl>

    Użytkownik "plecak" <p...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > nielegalne jest takze przepisanie sobie wlasnorecznie rozkladu,
    > wydrukowanie, skserowanie i sprzedawanie ?

    chroniony jest wzor graficzny takiego rozkladu - sam w sobie stanowi
    utwor. zywcem kopiowac i sprzedawac niemozesz, ale moze sprzedawac
    stworzone przez siebie rozklady(oczywiscie wykorzystujac informacje ze
    strony mpk)

    pozdro

  • 3. Data: 2004-10-28 19:58:45
    Od: plecak <p...@o...pl>

    dzieki

  • 4. Data: 2004-10-28 23:03:01
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 28 Oct 2004, xmarcel wrote:

> [...]
    >+ utwor. zywcem kopiowac i sprzedawac niemozesz, ale moze sprzedawac
    >+ stworzone przez siebie rozklady(oczywiscie wykorzystujac informacje ze

    Jest jeszcze sprawa ochrony *spoza* ochrony praw autorskich.
    Chodzi o ochronę "baz danych których stworzenie wymagało znacznego
    nakładu...".
    IMHO "blokada" na rozkłady jazdy *stworzone* przez firmę transportową
    jest nieporozumieniem - ale sprawa o skopiowanie rozkładu jazdy
    w Niemczech była (a znana jest z powodu dowodu: kopia zawierała
    wszystkie błędy rozkładu elektronicznego :> również te których
    NIE BYŁO w postaci drukowanej !)

    pozdrowienia, Gotfryd

  • 5. Data: 2004-10-29 06:14:40
    Od: "scorpio" <s...@p...onet.pl>

    Zapominasz ze istnieje taki wyraz jak "rozpowszechnianie" czyli moze
    sprzesdawac tylko swoj zmyslony rozkladzik

    pzdr
    scorpio

  • 6. Data: 2004-10-29 06:51:56
    Od: Marcin Debowski <a...@I...notrix.net>

    In article <clsnbq$4vn$1@nemesis.news.tpi.pl>, scorpio wrote:
    > Zapominasz ze istnieje taki wyraz jak "rozpowszechnianie" czyli moze
    > sprzesdawac tylko swoj zmyslony rozkladzik

    Rozpowszechnianie samo w sobie nie jest zakazane. PA zakazuje
    rozpowszechniania UTWORU. Rozkład jazdy nie dość że nie jest utworem, to
    jeszcze Prawo Przewozowe nakazuje przewoźnikowi umieszczenie takich
    informacji w miejscach publicznych (np. na przystankach). Oznacza to, że
    nawet jakby to był utwór to ochronie nie podlega. Mozna co najwyżej
    powiedzieć że jest to zbiór danych, ale ponownie, jest on w całości
    udostępniony publicznie tak, że o ile nie znajdzie się w takiej kopii
    kilka charakterystycznych błędów, to nie specjalnie wyobrażam sobie jak
    autor BD wykaże, że istotne co do ilości informacje zaczerpnieto właśnie z
    bazy, a nie spisano sobie z rozkładów cząstkowych.

    --
    Marcin

  • 7. Data: 2004-10-29 08:09:48
    Od: "scorpio" <s...@p...onet.pl>

    Zgoda.

    Ale oto:
    Rozpowszechnianie musi byc poprzedzone zgoda autora (czyli MZK).
    Prawo przewozowe nakazuje to fakt ale czy kazdy moze je rozpowszechniac ?

    scorpio

  • 8. Data: 2004-10-29 08:19:30
    Od: Marcin Debowski <a...@I...notrix.net>

    In article <clsu4m$7ga$1@nemesis.news.tpi.pl>, scorpio wrote:
    > Zgoda.
    > Ale oto:
    > Rozpowszechnianie musi byc poprzedzone zgoda autora (czyli MZK).

    Ale co to ma być? Nie zawsze jest wymagana zgoda autora.

    > Prawo przewozowe nakazuje to fakt ale czy kazdy moze je rozpowszechniac ?

    MZ jeśli przepisze to sobie z przystanków, to tak.

    --
    Marcin

  • 9. Data: 2004-10-29 08:20:15
    Od: "xmarcel" <x...@b...pl>

    Użytkownik "scorpio" <s...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Rozpowszechnianie musi byc poprzedzone zgoda autora (czyli MZK).
    niekoniecznie autorem rozkladu jazdy jest przewoznik, czesto organ
    administracyjny - a wtedy rozklad nie podlega ochronie z tytulu praw
    autorskich

    pozdro

  • 10. Data: 2004-10-29 10:44:09
    Od: Jacek Osiecki <j...@c...pl>

    Dnia Fri, 29 Oct 2004 01:03:01 +0200, Gotfryd Smolik news napisał(a):

> [...]
    > w Niemczech była (a znana jest z powodu dowodu: kopia zawierała
    > wszystkie błędy rozkładu elektronicznego :> również te których

    Czy aby na pewno dotyczyło to rozkładów jazdy? Słyszałem o takiej sprawie
    właśnie w Niemczech - z tym że chodziło o książkę telefoniczną: pewna firma
    twierdziła że stworzyła swoją bazę przy użyciu setek wklepywaczy, po czym
    okazało się że trafiły do tej bazy dane dostępne tylko w elektronicznej
    wersji tejże książki...

    Pozdrawiam,
    --
    Jacek Osiecki j...@c...pl GG:3828944