eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawosprzedaż na odleglość › Re: sprzedaż na odleglość
  • Data: 2013-03-28 13:18:44
    Temat: Re: sprzedaż na odleglość
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    W dniu 2013-03-28 10:13, Gotfryd Smolik news pisze:
    > On Wed, 27 Mar 2013, Liwiusz wrote:
    >
    >> W dniu 2013-03-27 18:48, Marzena pisze:
    >>> Kafelki zakupione przez internet, opłata przy pobraniu. Przyszly, ale w
    >>> środku okazało się, że nie takie jak w ofercie, a jakieś bublowate, o
    >>> znacznie gorszej jakośc. Telefoniczna interwencja u sprzedawcy,
    >>> przeprosiny, oczywisćie zaszła pmyłka, wymienię. Potem jeszcze kilka
    >>> maili i rozmó telefonicznych z koeljnymi obietnicami - będe w okolicy,
    >>> podjadę i sprawę załatwimy. Miło sympatycznie i całkowicie
    >>> nieskutecznie, łącżnie z czasowym nieodbieraniem telefonu. I tym
    >>> sposobem minęły prawie 2 miesiące, kafelki leżą, a termin 10 dniowy już
    >>> dawno przepadł.
    >>> Czy i co można zrobić po takim czasie?
    >>> Jeżeli pieniadze nawet przepadną - to jak daleko można sie posunąć
    >>> publikujac np. na forach, blogach itp. ostrzeżenie przed firmą pana X?
    >>> To nie był zakup przez Allegro, a bezpośrednio przez jego stronę
    >>> internetową.
    >>
    >> Zareklamować z tytułu niezgodności z umową.
    >
    > Przecież to właśnie zrobiła!
    >
    > Idzie mi o to, że sprawa wyłącznie rozbija się o zastosowanie formy
    > która da się udowodnić.
    > Czy "reklamacja z niezgodności" musi być pisemna?
    > W jakimś niedostępnym ze strony głównej federacji konsumentów linku
    > do starej treści ustawy nie widzę takiego wymogu.
    > O tu:
    > http://www.federacja-konsumentow.org.pl/pagePrint.ph
    p?page=47
    > Jest więc pytaniem, czy Marzena umie udowodnić fakt zgłoszenia
    > niezgodności - bo na to jest właśnie 2 miesiące i ani dnia więcej.
    > Czyli miłoby było jakby sprzedawca podpisał że został poinformowany,
    > a jeśli termin nie minął - to na potrzeby ew. szarpania sądem
    > złożyć to samo w formie pisemnej.
    >
    > Zgadza się czy coś przeoczyłem?
    >
    > Oczywiście można zgłaszać "ujawnione" wady przez dwa lata, ale tezy
    > iż wada polega na podesłaniu ewidentnie złych kafelek i ujawniła się
    > ona dopiero później wzajemnie się wykluczają.

    Wypadało by jednak najpierw zwrócić "błędne" płytki, aby prosić o nowe.

    --
    Liwiusz

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1