  • 1. Data: 2011-02-23 20:40:29
    Temat: sprzedaz mieszkania
    Od: "Jendrek" <J...@g...com>

    moja siostra chce wykupic mieszkanie komunalne w Bytomiu
    i zaraz przepisac go synowi swojej siostrzenicy
    zaznaczam ze ona do smierci bedzie w nim mieszkac
    czy on bedzie musial placic podatek od darowizny kiedy ona nadal w nim
    mieszka?
    kiedy i czy trzeba bedzie musiala placic podatek po jej smierci? (jesli tak
    to kto?)
    jezeli go nie sprzeda czy bedzie musial placic?
    jezeli zdecyduje sie na sprzedanie to ile % podatku bedzie musial zaplacic?
    i po jakim czasie?

  • 2. Data: 2011-02-23 21:07:30
    Temat: Re: sprzedaz mieszkania
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 2/23/2011 2:40 PM, Jendrek wrote:
    > moja siostra chce wykupic mieszkanie komunalne w Bytomiu
    > i zaraz przepisac go synowi swojej siostrzenicy

    sprawdz czy nie ma obostrzen przy wykupie, ze nie wolno sprzedać,
    darować itp itd.

    > zaznaczam ze ona do smierci bedzie w nim mieszkac
    j.w.
    sprawdz na jakich warunkach jest wykup.

    > czy on bedzie musial placic podatek od darowizny kiedy ona nadal w nim
    > mieszka?

    tak, o ile nie łapie się na jakieś zwolnienie, a chyba przy takim
    pokrewieństwie się nie łapie, do sprawdzenia w ustawie.

    > kiedy i czy trzeba bedzie musiala placic podatek po jej smierci? (jesli tak
    > to kto?)

    teraz od darowizny. w momencie darowania to już jest jego wiec jej
    śmierć lub nie nie ma żadnego znaczenia.

    > jezeli go nie sprzeda czy bedzie musial placic?

    kot nie sprzeda?

    > jezeli zdecyduje sie na sprzedanie to ile % podatku bedzie musial zaplacic?
    > i po jakim czasie?

    ustawa o podatku do spadków i darowizn
    szukaj progów podatkowych. zalezy od pokrewienstwa i wartosci
    mieszkania.od 3% do 12% płatne od razu.

    to jeszcze jeden problem ci dorzuce.

    skoro to bedzie jego a one bedzie mieszkać to kto bedzie opłacał mieszkanie.

    jak ona, to on ma zysk w postaci braku kosztów posiadania mieszkania
    jak on, to właśnie jej robi prezent w postaci darmwoego mieszkania i to
    ona ma dochód do opodatkowania, bo nie musi płacić a normalnie musiałaby.
    do rozważenia jak to zrobić dobrze, żeby nikt nie musiał jeszcze
    dodatkowo płącić od swojej uczynnosci podatku.

  • 3. Data: 2011-02-24 06:59:57
    Od: "Misiek" <p...@o...pl>

    Użytkownik "Jendrek" <J...@g...com> napisał w wiadomości
> [...]
    > jezeli go nie sprzeda czy bedzie musial placic?
    > jezeli zdecyduje sie na sprzedanie to ile % podatku bedzie musial

    w darowiznie zaznacza ze bedzie mogla mieszkac dozywotnio w darowywanym
    mieszkaniu. To wazne.