    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Date: Tue, 27 Nov 2012 17:58:45 +0100
    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Subject: Re: sprzeciw od nakazu zapłaty - koszty sądowe [OT] - pobieraczek

    On Tue, 27 Nov 2012, Albercik wrote:

    > zastanawia mnie jedno w całym tym "interesie" dlaczego nie wysyłają tego
    > "przed sądowego wezwania" poleconym, aby uwiarygodnić cały bałagan. Czyżby
    > zysk z ludzi którzy się wystraszą zwykłego listu był na tyle duży,

    IMVHO "oczywiście".

    > I jeszcze jedno.. Wraz z wypowiedzeniem wysłałem żądanie usunięcia danych
    > i zaprzestania ich przetwarzania. Skoro ich roszczenia co do mnie są
    > bezpodstawne,

    Nie.
    Bezpodstawne to one będą dopiero jak albo oni pozwą Twoją żonę
    albo żona pozwie ich (o stwierdzenie nieistnienia zobowiązania),
    sprawa się zakończy i uprawomocni.
    W miejsce prawa do przechowywania Twoich danych z "roszczenia
    cywilnoprawnego" będą mieli prawo do przechowywania tych danych
    z tytułu "sprawy sądowej" :P
    Rzuć okiem do art.23.1.2 i .3 tudzież art.23.4.2

    > powinni zaprzestać przetwarzać moje(mojej żony w tym przypadku)
    > danych.

    Nie, nie powinni *wykorzystywać* tych danych do żadnych celów,
    niż te które wynikły z przeszłego kliknięcia żony :>

    > Czy zainteresować GIODO owym przypadkiem?

    Nie widzę sensu.

    > Czy raczej bez ceregielów wykażą że dane są przetwarzane
    > zgodnie z prawem - według nich moja żona jest im dłużna kasę...

    Tak właśnie.
    I nawet jak przegrają sprawę i wyjdzie że nie jest im dłużna
    kasy, to będą mieli prawo przechowywać tę informację.
    Że nie jest im dłużna kasy bo przegrali przed sądem :P
    (proste - inaczej mieliby prawo kolejny raz posłać pozew :>)

    Powieś nad monitorem kartkę: "jak już dane wprowadzisz,
    to one tam zostaną" ;)
    (jeszcze raz: to co innego niż przetwarzanie w dowolnym celu!)

    Popatrz na to tak: jest sobie klient, który podał dane
    w jakimś celu.
    Marketingowym przykładowo.
    Włącznie z prawem "sprzedaży" (danych).
    I teraz klient chce zaprzestania przetwarzania.
    Wolno mu.
    Jak administrator danych ma się zabezpieczyć przed "zwrotnym"
    odkupieniem własnych danych klienta które sprzedał (i drogą
    okrężną mogą do niego wrócić) inaczej, niż przez *pozostawienie*
    informacji że X Y sobie nie życzy "przetwarzania"?
    Art.32.1.6 słowa "albo zbędne do realizacji celu dla którego
    zostały zebrane".

    NIEKIEDY rzeczywiscie można dochodzić skasowania danych.
    Ale IMO to raczej wyjątek niż reguła :|

    I nie w przypadku, w którym strona zawarła umowę :)

    pzdr, Gotfryd