    From: Albercik <n...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: sprzeciw od nakazu zapłaty - koszty sądowe [OT] - pobieraczek
    Date: Tue, 27 Nov 2012 12:24:59 +0100

    W dniu 27.11.2012 10:41, Kriss pisze:
    > Złożyłem sprzeciw do nakazu zapłaty wniesionego przez firmę
    > windykacyjną, wierzytelność z Link4. Pomijając szanse na wygraną (nie o
    > tym ten wątek) mam pytanie. W przypadku gdy sąd zgodzi się ze sprzeciwem
    > i odrzuci rządania powoda - nie ponosze żadnych kosztów. Gdy przegram i
    > nie wniosę apelacji czy płace tylko tyle ile zapłacił powód z tytułu
    > wniesienia sprawy do e-sądu (czyli w tym wypadku ok 30 zł) + koszty
    > zastępstwa, czy fakt, że rozprawa odbędzie się już w "normalnym" sądzie
    > wiąże się z dodatkowymi kosztami?

    podepnę się, bo temat podobny do mojego..
    żona dała się wpuścić w pobieraczka..
    Nie wypowiedziała w przeciągu 10 dni, ale udało się wysłać pismo z
    wypowiedzeniem w przeciągu 3 miesięcy(mam potwierdzenie dostarczenia),
    zgodnie z wzorem znalezionym w necie.
    Jednakże oni dalej spamują naszą skrzynkę (pocztą tradycyjną, nie
    emailami) i straszą...
    Co ciekawe, pisma przychodzą zwykłymi listami, nie poleconymi, więc
    traktuje je jak by ich w ogóle nie było.
    Ale żona nieco panikuje i chciała by zapłacić dla świętego spokoju...
    Ostatnio przyszło "przed sądowe wezwanie do zapłaty" gdzie straszą że
    jak nie zapłaci tych 9~100zł to po wniesieniu sprawy do sądu koszty
    wyniosą ~700zł co jest w sprzeczności, z odpowiedziami jakie autor
    wątku, do którego się podpiąłem, uzyskał od Liwiusza.

    Przejmować się tym pobieraczkiem czy dalej ich zlewać?
    Jeżeli te koszty wyniosą 17, czy choćby 30zł to choćby dla eksperymentu
    jestem w stanie je ponieść, lecz te ~700zł to już będzie droższa nauka...

    Przepraszam że wywlekam temat tak obszernie obsmarowany w necie, ale
    właśnie dlatego że jest tak obszernie obsmarowany ciężko znaleźć
    właściwą odpowiedź, wiele informacji jest już dość leciwych i nie wiem
    czy są aktualne..