  • 1. Data: 2003-03-19 08:01:19
    Temat: sprawa o alimenty i powołanie świadków
    Od: "Pablo" <k...@p...onet.pl>

    Witam serdecznie wszystkich grupowiczów...

    Moja koleżanka dostała wezwanie na sprawę, w której jej której ojciec domaga
    się zniesienia nałożonego na niego obowiązku alimentacyjnego. Koleżanka ma
    22 lata, studiuje na studiach zaocznych, pracuje tylko dorywczo w firmie
    pośrednictwa nieruchomości - oficjalnie wystawione zaświadczenie o zarobkach
    opiewa na kwotę ok 100 zł (sto złotych - to nie pomyłka)... Przedstawiła w
    sądzie zaświadczenie od lekarza psychologa, że się u niego leczy i jeszcze,
    że ma kamienie w nerkach (piszę wszystko o czym mówiła, bo może jest to
    istotne.. ;-)) Do pracy i na studia (ok 60 km) dojeżdża autobusem, a
    ponieważ jej ojciec jest kierowcą PKSu, to podrużuje za darmo, płacąc tylko
    opłatę za podatek - ok 30 groszy....
    Ojciec twierdzi, że wie, iż córka zarabia ok trzech tysięcy złotych
    miesięcznie i mówi, że ma na to świadka... Sędzini kazała im (koleżance i
    ojcu) w ciągu 10 dni złożyć w sądzie pisma w których wskażą świadków na
    następną rozprawę... I tego właśnie dotyczy moje, a raczej koleżanki
    pytanie.... Czy ona też powinna powołać jakichś świadków...? Zaświadczenie o
    zarobkach ma, o nauce też... Co więcej potrzeba? Ma powołać świadków, którzy
    zaświadczą o autentyczności dokumentów...? Ojciec to rozumiem - niech
    przedstawi świadka, że ona zarabia te 3000.... Co o tym sądzicie...? Warto
    podawać nazwiska świadków..?
    Z góry dziękuje za odpowiedz...

    Pablo

  • 2. Data: 2003-03-19 08:09:02
    Temat: Re: sprawa o alimenty i powołanie świadków
    Od: "Justyna" <j...@o...pl>

    Pablo <k...@p...onet.pl> wrote:

    > Co o tym sądzicie...? Warto podawać nazwiska świadków..?
    > Z góry dziękuje za odpowiedz...

    a może zaświadczenie z urzędu skarbowego koleżanki? Wtedy wyjdzie, jakie ma
    rzeczywiste dochody.

    --
    Pozdrawiam,
    Justyna K.

  • 3. Data: 2003-03-19 08:41:08
    Od: "Pablo" <k...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Justyna" <j...@o...pl> napisał w wiadomości

    > a może zaświadczenie z urzędu skarbowego koleżanki? Wtedy wyjdzie, jakie
    ma
    > rzeczywiste dochody.

    Może i warto, tylko, że to do sprawy nic nowego nie wniesie, bo te dochody
    sa dochodami faktycznymi..... Księgowa w firmie nie wystawiła przecież
    lipnego zaświadczenia......

  • 4. Data: 2003-03-19 09:10:32
    Od: "Sandra" <J...@w...pl>

    Użytkownik Pablo <k...@p...onet.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:b59afk$hbs$...@n...onet.pl...
    > Może i warto, tylko, że to do sprawy nic nowego nie wniesie, bo te dochody
    > sa dochodami faktycznymi.....

    wniesie potwierdzi stan faktyczny

    Księgowa w firmie nie wystawiła przecież
    > lipnego zaświadczenia......

    tak czy owak może sędzia uchylić obowiązek alimentacyjny ...no ale czas
    pokaże ...

    Sandra

  • 5. Data: 2003-03-19 12:20:54
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 19 Mar 2003, Pablo wrote:

    >+ Użytkownik "Justyna" <j...@o...pl> [...]
    >+ > Pablo <k...@p...onet.pl> wrote:
    [...]
> [...]
    >+ sa dochodami faktycznymi..... Księgowa w firmie nie wystawiła przecież

    A ktoś owej koleżance broni osiągania dochodów w *innych* firmach ?
    Informacja z US obejmuje wszystkie legalne i opodatkowane dochody...

    pzdr, Gotfryd

  • 6. Data: 2003-03-19 12:56:53
    Od: "Justyna" <j...@o...pl>

    > A ktoś owej koleżance broni osiągania dochodów w *innych* firmach ?
    > Informacja z US obejmuje wszystkie legalne i opodatkowane dochody...

    O właśnie. Przypomina mi się, jak za moich studenckich czasów w akademiku
    miejsce dostał koleś, którego ojciec miał wielką firme i niesamowitą kasę.
    Dlaczego?
    1. Przedstawił zaświadczenie, które ojciec sam sobie wystawił, wpisując
    jakąś smiesznie małą kwotę.
    2. koles lubił mieszkać w akademiku.
    3. na podstawie tych samych kwitków dostał stypendium socjalne :-)
    Tak wesoło było na UW.

    Ponoć teraz to zmienili i potrzebne są zaświadczenia z US.

    --
    Pozdrawiam,
    Justyna K.