    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: spóldzielnie mieszkaniowe
    Date: Tue, 6 Nov 2007 21:03:55 +0100

    On Tue, 6 Nov 2007, Piotrek wrote:

    > A co w wypadku gdy SM ma wieczyste prawo użytkowania gruntu na którym
    > znajdują się budynki ale panie w spółdzielni twierdzą że SM nie wykupi tej
    > ziemi - bo jest potrzebna zgoda wszystkich mieszkańców do wykupu tej ziemi ?
    > I zostaje tylko przekształcenie prawa do mieszkania bez ziemi.

    Czegoś nie rozumiem.
    Po prawdzie w prawie spółdzielczym mogą być wyjątki, ale "w zasadzie"
    u nas działa możliwość własności nieruchomości (budynku) na gruncie
    trzymanym w wieczystej dzierżawie od Skarbu Państwa.
    O ile wiem, fakt dzierżawienia (wieczystego) ziemi nie stanowi np.
    przeszkody w nabyciu na własność komunalnego lokalu mieszkalnego,
    o ile gmina chce go sprzedać!
    Ograniczenie jest tylko takie, że kupują "wszyscy równo" - czyli
    tak samo, jak kupiła 1. osoba.
    Na mój rozum to *nie jest* przeszkoda w nabyciu lokalu.
    Nadto nie mam jasności, czy piszesz o nabyciu lokalu (na własność),
    czy nabyciu własnościowego prawa do lokalu (który nadal pozostaje
    formalnie własnością spółdzielni).

    pzdr, Gotfryd