    From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: spadek: ziemia
    Date: Mon, 7 Dec 2015 21:14:38 +0100

    Użytkownik "1634Racine" napisał w wiadomości
> [...]
    >umowa , archiwa nie przechowuja starszych niz 5 lat) oraz potem
    >innemu
    >podmiotowi.
    >Problem polega na tym,że:
    >faktycznie, osoba C gdy zyla, w tym sensie "uzytkowala" calosc ziemi
    >Z1+Z2+Z0 ,że przy milczacej aprobacie A-B-D-X (bez pisemnej umowy
    >wzajemnej z zyjacymi A/B/D/X) dzierzawila calosc komus, pobierala od
    >kogos
    >kwote z dzierzawy, NIE dawala czesci kwoty nikomu z A/B/D/X, ale
    >uwaga:
    >placila za calosc podatki i wszelkie oplaty konieczne.

    O ile rozumiem, to sad uznal, ze skoro C dzierzawila calosc komus, i
    nikt (inni wlasciciele) nie mial pretensji ze nie dzieli sie uzyskanym
    dochodem, to znaczy, ze byla faktycznym posiadaczem (samoistnym jak to
    kodeks nazywa) i po latach zasiedzenie nastepuje.
    Tak to mniej wiecej w KC jest zapisane, a wiecej to raczej u adwokata
    wyjasnij

    > 2.
    >w/w pismo z sądu wyslane do spadkobiercow S1 (majace status
    >zawiadomienia)
    >zawiadamia o majacym sie odbyc posiedzeniu w sprawie o zasiedzenie
    >na
    >wniosek spadkobiercow S2 i wzywa S1 do: "(....) ustosunkowania sie
    >do jego
    >tresci oraz zgloszenia ewentualnych wnioskow dowodowych w teminie 14
    >dni
    >(...)"
    >Jaki jest cel takiego zawiadomienia?

    Sad widzi w papierach innych wlascicieli, to musi sprawe wyjasnic.

    >O zgloszenie jakich wnioskow dowodowych ze strony S1 chodzi?
    >Poczucie odruchowe jest takie, że grupa spadkobiercow S2 zabiera
    >spadkobiercom S1 czesc naleznej im wlasnosci. Bo "zasiedziala" osoba
    >C,
    >ergo: jej spadkobiercy.
    >Jakimi SLOWAMI KLUCZOWYMI w pismie odpowiadajacym na w/w
    >"zawiadomienie" ,
    >krotko, tzw jednym zdaniem, mozna zastopowac pęd ku zasiedzeniu grupy
    >S2 i
    >czy to w ogole jest mozliwe?

    A przez poprzednie 25 lat nikomu to nie przeszkadzalo i o swoja
    "ojcowizne" sie nie upominali ?

    J.