    From: "1634Racine" <1...@1...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: spadek: ziemia
    Date: Mon, 7 Dec 2015 16:59:38 +0100

    Kris w news:6120de7c-fc3e-4361-8887-a2bf82e8409f@googlegrou
    ps.com
    > Rozwiń temat

    zajelo mi troche czasu, zeby zrozumiec papiery sadowe; oto sprawa, opisowo
    skracam, zbieram osoby w grupy, jezyk robie bardziej potocznym, mysle, że
    jest czytelne...:

    jest ZIEMIA spadkowa (dziele ja na czesc Z1,
    Z2 i Z0)
    Spadkobiercami:
    - czesci Z1 sa zyjacy spadkobiercy ="S1" po niezyjacych osobach A, B.
    - czesci Z2 sa zyjacy spadkobiercy ="S2" po niezyjacych osobach C (<--
    uwaga: wazna osoba) i D.
    Czesc ziemi "Z0" nie ma spadkobiercow, byla wlasnoscia niezyjacej osoby "X".

    Osoby: A, B, C, D, X byly powiazane zwiazkami rodzinnymi, a calą ZIEMIĄ
    (Z1+Z2+Z0) "gospodarowala" osoba C (troche nizej pisze o tym, co to znaczy
    "gospodarowala" i to jest klucz dla sprawy).

    Sad Rejonowy, wydzial cywilny,
    wyslal, na wniosek spadkobiercow "S2" (po C i D) do spadkobiercow "S1" (po
    A i B):
    "Wniosek o stwierdzenie zasiedzenia udzialu we wlasnosci nieruchomosci"
    piszac, że:
    "(....) niniejszym wnosze o: stwierdzenie, że "S2" (spadkobiercy po C i D)
    nabyli przez zasiedzenie w dniu 11 marca 2011 udzial "Z1" i "Z0" nalezacy
    dotychczas - zgodnie z zapisem KW - do A + B + X we wlasnosci
    nieruchomosci polozonej w (...)".

    Czyli, jak rozumiem:
    spadkobiercy S2 (ktorych spadkową wlasnoscia jest bez watpienia czesc ziemi
    Z2) wnosza o uznanie, że przez zasiedzenie (via osoba C) sa dzisiaj
    wlascicielami także czesci ziemi Z1, i czesci ziemi Z0 (osoba bez
    spadkobiercow).

    Uzasadnienie Sądu (skrotowo):
    - spadkobiercy S2 sa spadkobiercami ziemi Z1 po niezyjacych osobach "D" i
    "C" ( ale tez ta osoba "C" "gospodarowala" CALOSCIĄ ZIEMI, za chwile - w
    jaki sposob).
    - sapdkobiercy S2 kontynuują rozpoczete przez "C" (!) w dniu 11 marca 1981
    (dawno po smierci osob A/B/D/X)..... POSIADANIE SAMOISTNE ziemi "Z1" i "Z0"
    (!).
    Co wazne --> osoba "C":
    w chwili swojej smierci (1997) byla wlascicielem czesci nieruchomosci (ok,
    czyli czesc Z2) oraz byla w trakcie zasiedzenia (??) pozostalej czesci
    nieruchomosci (czyli Z1 i Z0 !!) albowiem:
    uzytkowala Z1+Z2+Z0 ja jako POSIADACZ SAMOISTNY, m.in. wynajmujac ja od lat
    70-tych ub. wieku do konca 1988 takiemu a takiemu podmiotowi (jest jedna
    umowa , archiwa nie przechowuja starszych niz 5 lat) oraz potem innemu
    podmiotowi.

    Problem polega na tym,że:
    faktycznie, osoba C gdy zyla, w tym sensie "uzytkowala" calosc ziemi
    Z1+Z2+Z0 ,że przy milczacej aprobacie A-B-D-X (bez pisemnej umowy
    wzajemnej z zyjacymi A/B/D/X) dzierzawila calosc komus, pobierala od kogos
    kwote z dzierzawy, NIE dawala czesci kwoty nikomu z A/B/D/X, ale uwaga:
    placila za calosc podatki i wszelkie oplaty konieczne.

    PYTANIE I PROBLEMY:
    ==================

    1.
    czy osoba C niezyjaca, ergo: jej spadkobiercy = S2 nabyli prawem
    zasiedzenia ziemie także Z1 + Z0?

    2.
    w/w pismo z sądu wyslane do spadkobiercow S1 (majace status zawiadomienia)
    zawiadamia o majacym sie odbyc posiedzeniu w sprawie o zasiedzenie na
    wniosek spadkobiercow S2 i wzywa S1 do: "(....) ustosunkowania sie do jego
    tresci oraz zgloszenia ewentualnych wnioskow dowodowych w teminie 14 dni
    (...)"
    Jaki jest cel takiego zawiadomienia?
    O zgloszenie jakich wnioskow dowodowych ze strony S1 chodzi?
    Poczucie odruchowe jest takie, że grupa spadkobiercow S2 zabiera
    spadkobiercom S1 czesc naleznej im wlasnosci. Bo "zasiedziala" osoba C,
    ergo: jej spadkobiercy.
    Jakimi SLOWAMI KLUCZOWYMI w pismie odpowiadajacym na w/w "zawiadomienie" ,
    krotko, tzw jednym zdaniem, mozna zastopowac pęd ku zasiedzeniu grupy S2 i
    czy to w ogole jest mozliwe?
    Ktos podpowiedzial taki kierunek: osoba C dzialala w kierunku "zasiedzenie w
    złej wierze" oraz uzytkowala calosc (dzierzawiac komus) poprzez "bezumowne
    uzytkowanie"....
    Co proponujecie jako odpowiedz dla sądu, zeby - jesli to w ogole mozliwe -
    zrobic stop zasiedzeniu?