    From: Otto von Falkenstein <F...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: spadek po nieznanym ojcu
    Date: Sun, 04 Dec 2005 12:16:05 +0100

    AnnaBlue napisał(a):
    > Użytkownik "Otto von Falkenstein" <F...@g...pl> napisał w
    > wiadomości news:dmueir$ajj$1@inews.gazeta.pl...

    > nigdy nie zaprzeczył ojcostwu - matka nawet kiedyś go pozwała do sądu o
    > alimenty, ale już był poza granicami kraju

    Nie o to chodzi. Za ojca dziecka uważa się męza matki. Jezeli matka była
    niezamęzna ojcostwo musi albo zostać ustalone przez sąd, albo ojciec
    dziecka musi je oficjalnie uznac przed sądem lub w USC

    > niestety w Polsce nie zostawił żadnego majątku - to znaczy to co miał
    > _przed_wyjazdem_zostawił swojemu synowi z poprzedniego małzeństwa

    Jeżeli mu darował - to faktycznie przepadłop. jeżeli natomiast po prostu
    zostawił - może bedie o co walczyć /jeżeli jest to mieszkanie, antyki
    albo coś takiego/

    > w RPA pozostała jego kolejna polska żona z dwiema córkami
    >
    > dziękuję za odpowiedź, chyba nie warto sobie tym głowy zawracać....

    Kto wie. Pomocy może ci udzielić polska ambasada w RPA
    zwłaszcza w kewstii uprawnień do spadku. RPA nadal stosuje system
    zwyczajowego prawa cywilnego i rodzinnego, opartego w duzym stopniu na
    prawie rzymskim. W prawie tym prawa spadkowe kobiet były w pewnym
    stopniu ograniczone. Według polskiego prawa miałabys prawo do takiej
    samej cześci spadku co pozostałe dzieci twojego ojca, ale według prawa
    RPA może być inaczej.

    --
    Falkenstein
    Recht und Ehre