  • 1. Data: 2013-07-18 06:28:47
    Temat: spadek dla małolata, zrzeczenie, a "ZDI"
    Od: sqlwiel <"nick"@googlepoczta.com>

    Coś tu o tym było niedawno...

    http://www.tokfm.pl/Tokfm/1,103085,14295035,Ma_dwa_l
    ata_i____milion_zlotych_dlugu__Sad_nie_zgodzil.html

    - - -
    Rodzice chłopca chcieli w jego imieniu zrzec się spadku, ale nie zgodził
    się na to sąd w Kluczborku. - Sąd nie wyraził zgody, aby rodzice w
    imieniu dziecka dokonali czynności prawnej wykraczającej poza zwykły
    zarząd majątkiem, a więc by odrzucili spadek, ponieważ uznał, że lepiej
    interesy dziecka będzie chroniło dziedziczenie zwane "przejęciem spadku
    z dobrodziejstwem inwentarza" - tłumaczy prezes kluczborskiego sądu
    Cezary Obermajer.

    Radca prawny Tomasz Konieczny, prawnik rodziców Kevina, mówi, że sąd w
    Kluczborku popełnił błąd. Jego zdaniem postanowienie zostanie zmienione
    przez Sąd Okręgowy w Opolu. - Tylko co z tego, skoro na zrzeczenie się
    spadku jest pół roku. A ten termin mija 19 lipca. Nawet gdy wygramy,
    rodzice i tak pozostaną z felernym spadkiem - dodaje.

    - - -

    --

    Dziękuję. Pozdrawiam. sqlwiel.

  • 2. Data: 2013-07-18 07:54:17
    Temat: Re: spadek dla małolata, zrzeczenie, a "ZDI"
    Od: "chochlik_drukarski" <c...@w...pl>

    Użytkownik "sqlwiel" <"nick"@googlepoczta.com> napisał w wiadomości
> [...]
    > spadku jest pół roku. A ten termin mija 19 lipca. Nawet gdy wygramy,
    > rodzice i tak pozostaną z felernym spadkiem - dodaje.

    Ale dziecko w domyśle nie dziedziczy długów a sprawa sądowa w tej sprawie
    przerywa bieg tygo półrocznego okresu. Czy ten artykuł to nie jest jedna
    wielka bzdura ?

  • 3. Data: 2013-07-18 09:59:16
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 18.07.2013 07:54, chochlik_drukarski pisze:

    > Ale dziecko w domyśle nie dziedziczy długów

    Dziedziczy. Z dobrodziejstwem inwentarza.

  • 4. Data: 2013-07-18 12:29:49
    Temat: Re: Re: spadek dla małolata, zrzeczenie, a "ZDI"
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 18 Jul 2013, chochlik_drukarski wrote:

    > Użytkownik "sqlwiel" <"nick"@googlepoczta.com> napisał w wiadomości

    ata_i____milion_zlotych_dlugu__Sad_nie_zgodzil.html

    > Ale dziecko w domyśle nie dziedziczy długów

    Masz pewnie na myśli dziedziczenie "z dobrodziejstwem inwentarza".
    Mam pytanie: kto opłaci komornika?
    Bo stwierdzenie długu chyba wymaga opłacenia, za darmo komornik
    spisu nie zrobi, jak podejrzewam.
    "Dobrodziejstwo" wygląda bardzo zachęcająco, do momentu uświadomienia
    sobie że ono jest odpłatne.

    > a sprawa sądowa w tej sprawie
    > przerywa bieg tygo półrocznego okresu.
    > Czy ten artykuł to nie jest jedna wielka bzdura ?

    Hm... zależnie od odpowiedzi na pierwsze pytanie chyba niekoniecznie.

    pzdr, Gotfryd

  • 5. Data: 2013-07-18 12:43:45
    Od: Michał Jankowski <m...@f...edu.pl>

    No ale spis inwentarza to bardziej chyba 1000 zł niż sto tysięcy?

    Poza tym słyszałem opinie, że sąd stwierdzając nabycie spadku z d.o. sam
    zarządza zrobienie spisu inwentarza w koszt masy spadkowej (ale kto
    fizycznie zapłaci, jeśli w spadku sa same długi, to pojęcia nie mam).

    MJ

  • 6. Data: 2013-07-18 16:32:10
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 18 Jul 2013, Michał Jankowski wrote:

    > No ale spis inwentarza to bardziej chyba 1000 zł niż sto tysięcy?

    Nie wiem, nie wiem czy nie może to zależeć od tego czy mamy jeden
    "składnik" za milion czy 500 małych długów po ok. 2000 zł.

    Po drugie, dlaczego zarządzający przymusowo majątkiem mieliby
    być zmuszeniu do wybraniu "gorszej" opcji, skoro wiedzą że
    można lepiej :)

    > Poza tym słyszałem opinie, że sąd stwierdzając nabycie spadku z d.o. sam
    > zarządza zrobienie spisu inwentarza w koszt masy spadkowej (ale kto fizycznie
    > zapłaci, jeśli w spadku sa same długi, to pojęcia nie mam).

    Dlatego pytałem kto płaci - bo od tego zależy sensowność oporu
    przed "dobrodziejstwem" :)
    Nie wygląda wcale na oczywiste, aby miał to być skarb państwa.

    pzdr, Gotfryd

  • 7. Data: 2013-07-18 18:34:01
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Gotfryd Smolik news wrote:

    > Masz pewnie na myśli dziedziczenie "z dobrodziejstwem inwentarza".
    > Mam pytanie: kto opłaci komornika?

    sąd. serio.

    > Bo stwierdzenie długu chyba wymaga opłacenia, za darmo komornik
    > spisu nie zrobi, jak podejrzewam.

    komornik zrobi to co mu sedzia kaze, a sedzia moze napisac aby doliczyl
    sobie wynagrodzenie do masy spadkowej.

    Placi ten kto zleca, a w przypadku malolata z definicji zleca sad i to
    on placi.

  • 8. Data: 2013-07-18 18:35:55
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Michał Jankowski wrote:
    > No ale spis inwentarza to bardziej chyba 1000 zł niż sto tysięcy?
    >
    > Poza tym słyszałem opinie, że sąd stwierdzając nabycie spadku z d.o. sam
    > zarządza zrobienie spisu inwentarza w koszt masy spadkowej

    tak

    (ale kto
    > fizycznie zapłaci, jeśli w spadku sa same długi, to pojęcia nie mam).

    komornik moze zechciec zaliczki od sadu. a calosc dopisac do masy spadkowej.

  • 9. Data: 2013-07-18 22:22:02
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 18 Jul 2013, witek wrote:

    > sąd. serio.

    A, no to zmienia postać rzeczy.
    Sąd ma kaprys opłacić komornika, jego wola.

    pzdr, Gotfryd