    From: " GK" <k...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: spadek, a roszczenia niezameldowanego lokatora...
    Date: Tue, 26 Jan 2010 19:32:15 +0000 (UTC)

    > (...) Z tym, ze ja bym się nic nie domagał. Poczekaj,
    > jak sam Cię pozwie o te dodatkwoe pieniądze i wóczas zgłoś roszczenie. Po
    > prostu on jeszcze zapłaci zaliczkę na koszty procesu, który musi przegrać.

    Tylko pozornie jest to takie proste:
    1) rózne terminy przedawnienia roszczeń (nie rozstrzygam w tej chwili jakie),
    2) na miejscu konkubenta poleciałbym po bandzie i twierdził, że byłem
    samoistnym posiadaczem w dobrej wierze aż do doręczenia orzeczenia
    przyznającego spadek (a jeśli nie doręczono, to może i do chwili wytoczenia
    powództwa o eksmisję).

    Oczywiście roszczenia konkubenta, które dotyczą opłat ściśle związanych z
    jego pobytem osoby w mieszkaniu (np. licznikowa woda, telefon ponad
    abonament, umowy na inne usługi zawierane na własną rzecz) są bezzasadne.
    Mniej oczywiste (na chłopski rozum, bo SN chyba rozstrzygnął jasno, nie mam
    orzecznia przy sobie) są opłaty typu ogrzewanie lokalu, ryczałty za
    zarządzanie nieruchomością wspólną itd.

    Droga Nowy, czy mogłabyś sprecyzować, o zwrot jakich kosztów ubiega się
    konkubent zmarłej?

    GK (prawidziwy)