eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoskolioza l4 zwolnienie a prawo jazdy › Re: skolioza l4 zwolnienie a prawo jazdy
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!newsfeed.pionier.net.pl!news.nask.pl!new
    s.nask.org.pl!newsfeed.atman.pl!not-for-mail
    From: "Jackare" <j...@i...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: skolioza l4 zwolnienie a prawo jazdy
    Date: Sun, 9 May 2010 02:01:50 +0200
    Organization: ATMAN
    Lines: 67
    Message-ID: <hs4tet$pv$1@node1.news.atman.pl>
    References: <hs3j2v$5vp$1@mx1.internetia.pl> <hs3sk8$vs3$1@news.dialog.net.pl>
    <hs45f0$5bv$1@mx1.internetia.pl> <hs4853$675$1@news.dialog.net.pl>
    <hs4cod$kc$1@mx1.internetia.pl>
    NNTP-Posting-Host: chello089073080003.chello.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="iso-8859-2"; reply-type=response
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: node1.news.atman.pl 1273362717 831 89.73.80.3 (8 May 2010 23:51:57 GMT)
    X-Complaints-To: u...@a...pl
    NNTP-Posting-Date: Sat, 8 May 2010 23:51:57 +0000 (UTC)
    In-Reply-To: <hs4cod$kc$1@mx1.internetia.pl>
    X-Priority: 3
    X-MSMail-Priority: Normal
    X-Newsreader: Microsoft Windows Mail 6.0.6000.16480
    X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.0.6000.16669
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.soc.prawo:638635
    [ ukryj nagłówki ]

    Użytkownik "bartek" <b...@...pl> napisał w wiadomości
    news:hs4cod$kc$1@mx1.internetia.pl...
    > eh
    > malo wiesz o zyciu
    > bo jak sie ma znajomych i sie dobrze z ludzmi zyje to sie wie wiecej.
    >
    będąc pracodawcą nie powinieneś podchodzić do tego tak emocjonalnie. Nie
    opłaca się i zawał sobie zafundujesz.
    Człowiek ma prawo zachorować, nawet gdy jest pracownikiem, także Twoim
    pracownikiem. Masz nikłe bądź zerowe szanse by podważyć zasadność zwolnienia
    na schorzenia neurologiczne lub somatyczne jak np depresja. Gdy pracownik
    będzie chciał to cały przysługujący mu okres na zwolnieniu przesiedzi a
    potem jeszcze będzie siedział na świadczeniu rehabilitacyjnym.


    > a hakow szukam bo jak sie dawalo wiecej niz moglo, i bylo lepszym niz
    > dobrym a tu taki cios w plecy to nie ma tak latwo
    >
    Znów emocje. Masz nauczkę. Biznes to biznes. Teraz wiesz że nie należy
    "dawać więcej niż się może" bo nic dobrego z tego nie wyjdzie i wyciągnij z
    tego wnioski na przyszłość. Zamiast dawać więcej trzeba było zatrudnić dwóch
    pracowników ale tańszych lub dwóch ale nie na cały etat a nie opierać się na
    jednej osobie i uzależniać od niej. Pracownika dyscyplinuje kilka rzeczy:
    - gdy wie że nie jest niezastąpiony i wie że w każdej chili może zastąpić go
    kto inny (i nie powinno mu się tego mówić - on powinien to wiedzieć i czuć)
    - gdy wie że musi konkurowac o swą przyszłość zawodową np z innym
    pracownikiem
    - gdy wie że nie ma ciepłych kapci. Korzystaj z możliwości jakie daje pakiet
    ustaw antykryzysowych

    Pracowdawca powinien wiedziec że:
    - jedna z najgorszych rzeczy jaką może zrobić to spoufalić się z
    pracownikiem i dać sobie wejść na głowę. Można być na ty ale powinna być
    zachowana relacja przełożony-podwładny. Sztuką jest zrobić takby to działało
    - stałe dawanie więcej niż się powinno to błąd który demotywuje pracowników
    i tylko rozbudza ich oczekiwania. Nagradzanie powinno być ściśle powiązane z
    wynikami pracy i pracownik powinien jasno i wyraźnie mieć zakomunikowane za
    co otrzymuje nagrodę i za co jej nieotrzymuje. Nagrody regulaminowe powinny
    być wypłacane po spełnieniu warunków opisanych w regulaminie, a nagrody
    uznaniowe po osięgnięciu celu pracodawcy w którego realizację pracownik
    wniosł swój wymierny wkład. Pieniądz jest najsilniejszym motywatorem, ale
    nieumiejętnie wypłacany może być demotywatorem i obrócić się przeciw
    pracodawcy
    - nie ma miejsca dla oponentów którzy nie zgadzają się z wizją pracodawcy.
    Nawet gdy są to fachowcy należy się ich pozbyć bo będą jątrzyć i podburzać
    innych. Przedsiębiorstwo musi osiągać wyznaczone cele a tacy ludzie będą to
    skutecznie uniemożliwiać. Należy sprawić by odeszli lub ich po prostu
    zwolnić. Pracodawca z klasą zrobi to tak by pracownik który odchodzi nie
    poczuł się skrzywdzony. Po prostu musi wiedzieć że "nie pasuje" i z tego
    powodu odchodzi. Jeżeli jest zwalniany to ze wszystkimi należnymi
    świadczeniami. Extra gdy przed podjęciem ostatecznych decyzji dostanie
    szansę na dostosowanie się. Pracodawca bez klasy zwali wszystko na
    pracownika i jeszcze będzie szukał haków. Nie powinien się dziwić że
    pracownik zrobi tak samo.
    - uzależnianie się od pracownika to błąd. W zależności od branży i
    stanowiska należy podjąć działania które zapobiegną uzależnieniu
    przedsiębiorstwa od pracownika (podział kompetnecji danego stanowiska,
    mentoring, odpowiednia polityka a zastępstw, praktyki, staże i gorąca
    rezerwa kandydatów do pracy, odpowienio kontrolowana polityka gromadzenia
    informacji w przesiębiorstwie)

    To są bardzo proste zasady. Wymagają jedynie od pracodawcy zaangażowania się
    w swoją rolę a nie spędzania całego życia na urlopie i lamentowania gdy coś
    idzie nie tak.
    --
    Jackare

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1