    From: Kuba <c...@o...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: separacja czy rozwód?
    Date: Sun, 23 Sep 2007 11:47:32 +0200

    Łukasz N pisze:
    > Użytkownik "www.ofe.xt.pl" <j...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > W tym aspekcie akurat separacja jak i rozwód przedstawiają się prawie
    > identycznie. Wybór więc czy zdecydować się na separację czy od razu na
    > rozwód powinien zależeć od przekonania zainteresowane czy tez związek da się
    > jeszcze uratować czy nie. Jeśli nie da się uratować - to separacja będzie
    > stratą czasu i pieniędzy.
    > Proszę tylko pamiętać, że rozwód jest możliwy pod pewnymi względami - a
    > mianowicie wówczas gdy nastąpił całkowity i trwały rozkład pożycia. Z opisu
> [...]
    Zgadzam się z powyższym i chciałbym dodać coś na temat dziecka. Rozwód
    jak i separacja nie są dopuszczalne jeżeli miałoby na tym ucierpieć
    dobro wspólnych ,małoletnich dzieci. Zarówno w przypadku rozwodu jak i
    separacji sąd w wyroku rozstrzyga o władzy rodzicielskiej nad dzieckiem.
    Sąd może również powierzyć wykonywanie władzy rodzicielskiej tylko
    jednemu z małżonków ograniczając ww. prawo drugiego. Sąd może również
    orzec o mieszkaniu wspólnym małżonków. Możliwości rozwiązań w kwestii
    mieszkania wymienia art. 58 par. 2 KRO. Jednakże sąd orzekając o
    wspólnym mieszkaniu małżonków uwzględnia przede wszystkim potrzeby
    dziecka i małżonka, któremu powierza wykonywanie władzy rodzicielskiej.

    Moja rada, jeżeli starasz się o przyznanie ci praw rodzicielskich jest
    taka, żebyś najpierw znalazł sobie mieszkanie, w którym będziesz mógł
    zapewnić dziecku dobre warunki. Oczywiście nie jest to jedyny warunek
    powierzenia ci praw rodzicielskich, ale będziesz bardziej wiarygodny dla
    sądu. Sąd zawsze będzie się kierował w tej kwestii dobrem dziecka i z
    tego względu zawsze istnieje możliwość orzeczenia na twoją niekorzyść.
    Chyba że przekonasz sąd, że to właśnie pod Twoją opieką będzie dziecku
    lepiej.