  • Data: 2004-05-13 16:50:16
    Temat: Re: sedziowie w łodzie
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "email" <c...@g...pl> napisał w wiadomości
    news:c7u9ja$7jg$1@nemesis.news.tpi.pl...

    > tak moim zdaniem to zaklocenie porzadku publicznego i doprowadzenie
    > posrednie do smierci 2 osób, ranienia okolo 40 innych
    > polecam lekture kodeksu karnego

    Skoro ją tak polecasz, to zakładam, ze sam poznałeś. Podstawą postawienia
    komuś jakiegoś tam zarzutu jest udowodnienie związku
    przyczynowo-skutkowego pomiędzy działaniem sprawcy a skutkiem uznanym za
    przestępstwo. Udowodnienie związku wszczęcia burdy z tragiczną pomyłką w
    doborze amunicji nie wydaje mi się możliwe. A normalnym następstwem ataku
    na policjantów trudno uznać odstrzelenie kelnerki na stoisku z colą.

    Co nie zmienia postaci rzeczy, że za samo zakłócenie porządku publicznego
    powinni zostać oczywiście ukarani. Ale dla czego areszt, skoro to w trybie
    można ich ukarać grzywną i po sprawie?