    From: "jareka" <jarkita@_usun_to_interia.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: sanepid i HACAP
    Date: Wed, 23 Nov 2005 12:09:31 +0100

    Użytkownik "Grzesiex" <s...@g...pl> napisał w wiadomości
    news:dm1a43$p2e$1@inews.gazeta.pl...
    > W sklepie mojej żony pojawiła sie kontrola sanepidu, no i doczepili sie iż
    > nie mają aktualnych badań wody pitnej (taki wymóg podobno zgodnie z
    > HACAP). Dla mnie jest to kompletna bzdura ponieważ woda jest badana przez
    > ten sam sanepid w wodociągach. Może ktoś się orientuje jak postąpić w
    > takiej sytuacji? Wystawili mandat za brak badań wody. Czy orientuje się
    > ktoś z grupowiczów w zagadnieniach związanych z systemem HACAP

    A na mandacie nie napisali artykulu zadnego?
    Jakby Ci sie chcialo poszperac to regulacje dot. HACCP:
    - Codex Alimentarius - mowi, iz HACCP moze byc stosowany w lancuchu
    zywnosciowym
    od producenta plodow rolnych az po stol konsumenta;
    - Dyrektywa Rady 93/43/EWG z 14 czerwca 1993 w sprawie higieny srodkow
    spozywczych;
    - Dyrektywa Rady 89/397/EWG z 14 czerwca 1989 w spr urzedowej kontroli
    srodkow spozywczych;
    - Rozporzadzenie Parlamentu Europejskiego i Rady 178/2002/WE z 28 stycznia
    2002 ustanawiajace ogolne zasady i wymagania prawa zywnosciowego;
    - Ustawa z 11 maja 2001 o warunkach zdrowotnych żywności i żywienia - Dz.U.
    2001 nr 63 poz. 634 z pozn. zm.;
    - Ustawa z 6 września 2001 o materiałach i wyrobach przeznaczonych do
    kontaktu z żywnością - Dz.U. 2001 nr 128 poz. 1408 z poz. zm.;
    - Rozporządzenie Ministra Zdrowia z 26 kwietnia 2004 w sprawie wymagań
    higieniczno-sanitarnych w zakładach produkujących lub wprowadzających do
    obrotu środki spożywcze - Dz.U. 2004 nr 104 poz. 1096;
    - Rozporządzenie Ministra Zdrowia z dnia 28 kwietnia 2004 r. w sprawie
    przeprowadzania urzędowej kontroli żywności - Dz.U. 2004 nr 104 poz. 1098;
    --
    Pozdrawiam,
    jareka