    From: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: samochod policyjny stoi na zakazie
    Date: Tue, 30 Jan 2007 01:40:40 +0100

    Użytkownik "MarcinJM" <m...@i...pl> napisał w wiadomości
    news:epm2ec$nmc$1@news.onet.pl...

    > Jakbys to ty sie tam zatzymal w identycznych warunkach, to zostalbys ukarany.
    > Jaka jest roznica w tych dwu przypadkach? Ludzie.
    > Wiec prawo nie jest rowne dla wszystkich.

    A skąd taki wniosek? Wyobraź sobie, że jadący samochodem człowiek zobaczy, ze
    dwaj młokosi wydzierają kobiecie torebkę. Myślisz, że jak się zatrzyma na
    zakazie i złapie lub przynajmniej odgoni napastników, nie powodując przy tym
    zagrożenia dla bezpieczeństwa ruchu drogowego, to ktoś wpadnie na pomysł
    ukarania go? jeśli nawet, to spokojnie możesz nie przyjąć tego mandatu i nie ma
    sądu, który by Cię ukarał.

    Kluczem tu jest warunek "identyczne warunki". Jak się policjanci nawet z
    włączonym światłem błyskowym zatrzymają na zakazie po papierosy, to przecież
    będzie to nadal wykroczenie. Same światłą tu nic nie zmienią.