  • 1. Data: 2003-07-16 07:12:24
    Temat: rzecznik ubezpieczonych
    Od: "Prometeusz" <x...@p...com>

    [nie wiem o co chodzi, ale pytam w imieniu szwagra]:

    czy Rzecznik ubezpieczonych może wytoczyć sądowe powództwo odszkodowawcze na
    rzecz ubezpieczającego lub ubezpieczonego?
    +podstawa prawna

    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2003-07-16 10:59:24
    Temat: Re: rzecznik ubezpieczonych
    Od: "Marek Radwański" <l...@N...gazeta.pl>

    Prometeusz <x...@p...com> napisał(a):

> [...]
    >
    > czy Rzecznik ubezpieczonych może wytoczyć sądowe powództwo odszkodowawcze na
    > rzecz ubezpieczającego lub ubezpieczonego?

    Dz.U.96.11.62 ze zm. USTAWA z dnia 28 lipca 1990 r. o działalności
    ubezpieczeniowej.
    Art. 90c. 1. Do zadań Rzecznika Ubezpieczonych należy w szczególności:
    1) reprezentowanie i ochrona konsumenckich interesów
    ubezpieczonych i uprawnionych z umów ubezpieczenia,
    1a) (146) reprezentowanie i ochrona interesów członków otwartych funduszy
    emerytalnych,
    1b) (147) reprezentowanie i ochrona interesów uczestników pracowniczych
    programów emerytalnych,
    2) (148) opiniowanie projektów aktów prawnych dotyczących
    ubezpieczeń, funduszy emerytalnych i pracowniczych programów emerytalnych,
    3) (149) informowanie organu nadzoru o dostrzeżonych
    nieprawidłowościach w działalności zakładów ubezpieczeń, funduszy
    emerytalnych i pracowniczych programów emerytalnych,
    4) (150) inicjowanie i prowadzenie działalności edukacyjno-
    informacyjnej w zakresie ubezpieczeń, działalności funduszy emerytalnych oraz
    funkcjonowania pracowniczych programów emerytalnych,

    ergo RzU nie ma kompetencji do wytaczania powództw na rzecz. zrobic to może
    prokurator, RPO, rzecznik konsumentów, organizacja konsumancka,

    pzdr

    marek radwanski

  • 3. Data: 2003-07-18 10:08:00
    Od: "Boguslaw Szostak" <a...@u...agh.edu.pl>

    Użytkownik "Prometeusz" <x...@p...com> napisał w wiadomości
> [...]
    na
    > rzecz ubezpieczającego lub ubezpieczonego?

    nie moze, ale moze "interweniowac", czyli zwrocic sie o wyjasnienia i wydac
    swa opinie...
    czesto pomaga..

    Boguslaw